Gå til innhold

Hadde protein i urinprøven.Noen flere?

Rose69

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Tror ikke du trenger å være engstelig siden den gikk ned på 1 dag.

Det jeg fikk beskjed av JM sist svangerskap var at jeg skulle skylle meg evt vaske meg litt først og så slippe ut litt urin før jeg tisset på glasset. Det medfører mere riktighet på proteiner bla pga utflod "forurenser" urinprøven til å gi utslag som ikke trenger å bety noen verdens ting.

Prøv det og så teste så skal du se at du kanskje ikke vil få noe særlig utslag på proteiner.

Så lenge blodtrykket er fint høyres det jo bra ut, men eg reknar med at legen din følgjer deg litt ekstra opp? Kan sjølvsagt vere forurensa prøve og viktig med "midtstråleurin" som BC seier, men eg vart lagt inn på +2 med proteinar i urinene i førre svangerskap, men då var òg BT litt høgt. Ikkje for å stresse deg, men eg hadde i alle fall forsikra meg om å sjekke både BT og urin oftare enn vanlig, for svangerskapsforgiftning kan kome svært brått. Eg var inne 2-3 gonger i veka til sjekk når BT byrja stige og eg hadde +1 i proteinar og vart innlagt når proteinane kom på +2. Då var eg tvillinggravid, så dei var kanskje litt ekstra på vakt pga litt forhøga risiko, og ei veninne hadde nettopp fått akutt svangerskapsforgiftning med akutt KS på sine tvillingar, så eg var nok litt på tuppa sjølv òg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...