Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har aldri sett penishodet til guttebabyen min som er 7 mnd. Har forsøkt å trekke meget meget forsiktig tilbake men det virker veldig trangt. Har hørt at man ikke skal dra forhuden tilbake om det ikke skjer svært lett, har derfor ikke prøvd noe mer. Men er det normalt at guttebabyers penishode ligger gjemt bak forhuden på dette stadiet? Jeg vet at de ikke vurderer omskjæring før ved 7 år altså. Noe av grunnen til at jeg lurer er at faren hans måtte operere bort forhuden da han var 9 år pga meget trang forhud..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 nei..aaaaalt for mye hud foran og man skal ikke dra huden tilbake så!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Aldri sedd dn nei - man skal ikke trekke forhuden tilbake under f.eks vask før dem e 5 år. Om du e bekymra er det bare å spørre legen på 1 års kontrollen :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Nei aldri sett, han er 9 mnd. Om det ligger noe rester under der så blir det borte i badet- hvertfall det jeg har hørt!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Okay, takk for svar. Da høres han jo normal ut. Mannen min er litt bekymret, vil vel ikke at han skal måtte fjerne forhuden slik som han måtte... Jeg har som sagt ikke dratt huden tilbake altså, vet at man ikke skal gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 ifølge helsesøster skal vi la den være i fred i noen år til,man skal ikke drive å prøve å trekke den tilbake
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Gutten min er 3 år, og jeg har heller ikke sett det. Jeg lurte også når gutten var liten, og spurte mannen, han er jo gutt. Han sa at den "titter frem" hos han i 8 årsalderen. HS sa 5-10 årsalderen. Ikke trekk ned du. La han gjøre det selv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Mamma til to tenåringsgutter her...Man må ikke dra forhuden til små guttebarn tilbake føre de er en 5 til 6 år...da kan dere lage rifter i forhuden som blir uhyre smertefulle for barnet. Dette utvikler seg så det vil komme ved skolealder,mine to fikk faktisk ikke til det føre de nærmet seg 7 år og er helt normale nå..ikke akkurat det en mor snakker mest med sine tenåringssønner om,men her snakker vi åpent om det meste og har jo spurt de forsiktig i henhold til vasking/hygiene og slikt og de sier det går helt fint..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå