Gå til innhold

Hvis man har sex hver dag i 1 mnd blir man gravid da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt gravid ved første mulighet med begge mine barn og lurer på om sjansen er stor at det skjer igjen.

Det var da med annen far så kan jo hende han hadde supersæd!

Men kan jeg regne med at sjansene er store om jeg gjør det hver dag i 1 mnd eller hva?

Og hvordan er det med eggløsning og sædceller? Om el er på dag 15 og man har seg på dag 12. Er det da sjanse for graviditet eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo mange som prøver i flere måneder før det skjer noe da, men om alt er i orden, burde det vel iallefall være en god sjans :)

Skrevet

Jeg leste en gang (så vidt jeg husker en pålitelig kilde, men statistikker forandrer seg ofte) at om paret er ungt og friskt, er det 25% sjanse for at de blir gravid om de treffer eggløsningen.

Dette forteller man selvfølgelig ikke til tenåringer.

Ja, man kan bli gravid om man har sex tre dager før eggløsning. Men det er vel på grensen av hvor lenge normale sædcelller overlever.

Skrevet

Om man har regelmessig sex blir 80% (om en er frisk) gravide innen ca 1 år... Så det viktigste er vel ikke å stresse... *sukk* ;)

Noen er heldige å klarer det første måneden, andre bruker år, og noen blir gravid etter ett engangsligg i fylla... hehe.. Nope, ikke likt for alle gitt :))

Lykke til !!

Skrevet

Å ha sex hver dag hele måneden er vel ikke noe poeng, det viktigste er jo at man treffer sånn noenlunde rundt eggløsningsøyeblikket. Og selv om man har sex på riktig dag, så er det mye som skal klaffe for at egget blir vellykket befruktet, klarer å feste seg til livmoren din, er levedyktig, osv. Men for all del, mange klarer å bli gravid på første forsøk, så tvi tvi... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...