Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Jeg er tredjegangs og i de andre svangerskapene har jeg lagt på meg 20 kg +. Mest fordi jeg har brukt graviditeten som unnskyldning til å ikke trene og til å spise masse. Men denne gangen er jeg bevisst på hva jeg putter i meg og jeg beveger meg så mye jeg kan (men presser ikke meg selv). Nå er jeg i uke 24 og har lagt på meg 4 kg. Og gått 2 kg NED siden forrige kontroll i uke 20! Jeg sier meg fornøyd med den =) Med andremann var jeg allerede 10 kg i + i uke 24. Startvekten min var 55 kg, så jeg er ikke så veldig stor fra før, derfor merkes antall kilo opp godt! Dere får bare stemple meg som overfladisk, men som tredjegangs så vet jeg av bitter erfaring at svangerskapsvekten sitter godt fast. Og det er ikke bra for verken mor eller barn at mor legger på seg unødig masse!
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Neida, det er ikke bra for barnet at mor legger på seg masse, men det finnes vel en mellomting mellom å legge på seg over 20 kilo og det å gå ned i vekt under svangerskapet.... Det er jo mer som betyr noe enn bare mors utseende etter fødsel, eller hva?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Jeg slanker meg overhodet ikke! Men spiser sunt og tenker meg om før jeg forsyner meg en ekstra gang. Drikker vann i stedet for brus og går i stedet for å bruke bilen. Og jordmoren sa at det gjorde ikke noe at jeg hadde gått ned siden sist. så lenge magen vokser som den skal. Og det har den virkelig gjort, jeg har SF-mål som tilsvarer uke 28...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Hva sier legen til den vektutvikklingen da? Ned i vekt såpass ut i svangerskapet har vel desverre litt for ofte sammenheng med problemer hos barnet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Huff, stakkars baby i magen... Du bør jo snakke med jordmor, du har tydeligvis store problemer. Ønsker deg god bedring!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Les svaret over =) Dessuten går jeg til ul hver tredje uke pga et hematom i livmoren, og babyen vokser akkurat som den skal. Du klarte dessverre ikke å skremme meg med den kommentaren din.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 FLOTT!! Har sett meg sååå lei på gravide som maser om at ååå jeg må spise for to, åååå jeg kan ikke trene, ååå jeg MÅ bare ha godteri hver dag altsååå!! Det er ikke farlig å holde samme vekt, eller gå litt ned for å si gå litt opp mot slutten av svangerskapet. Selv gikk jeg kun opp 7 kg til sammen med barn og alt. STRÅLENDE fornøyd, jeg så ut som en gudinne, og det visste mannen å sette pris på Dessuten hadde jeg mye kortere restutisjonstid etter fødselen. DEILIG:)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Ja, 16:29 det viktigste er jo at du er slank etter fødselen for mannen sin del. Er det virkelig mulig, jeg skjønner jo nå hvorfor det er så mange barnevernssaker her i landet når folk kan være så dumme og si så mye teit som folk klarer å mene her inne.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 16:29 - Det er jo supert! Jeg sier meg fornøyd med alt under 15 kg. Jeg la på meg mye med mine eldste og derfor er jeg bevisst for min egen og babyens del å legge på meg mindre denne gangen og å være sunnere. Er det så ille at jeg velger grovbrød med leverpostei foran loff med nugatti? Vann i stedet for brus? Eple i stedet for sjokolade? Sykkelen i stedet for bilen? Tror mange (post)gravide med mange kilo overvekt følte seg truffet av dette innlegget =) Vektnedgangen skyldes nok at jeg har begynt i en ny jobb nylig hvor jeg er på beina store deler av dagen, det var hvertfall det jm mente.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Barna i magen får den næringen de skal ha uansett. Og må påpeke at å spise gorvbrød å eple gir mer næring en å dytte i seg sjokolade og potetgull. Selv om man går opp under svangerskapet kan man motarbeide det ved å bli mer bevisst på trening og kosthold. Dessuten er det bevist at barn født av mødre som spiste mye raffinert sukker i svangerskapet og gikk opp over 25 kg, hadde høyere forekomst av diabetes og stoffskifte problemer. At hun over her påpeker at mannen satte pris på kroppen hennes er vel strengt talt ikke en barnevernssak ?? (ler)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #11 Skrevet 7. mai 2010 Er nok ikke det at du har bytta ut usunt med sunt som var problemet, kjære deg, heller det at du skrøt av vektnedgang under svangerskap, noe som ofte er synonymt med problemer hos mor eller barn.Ofte, ikke alltid.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #12 Skrevet 7. mai 2010 Var det det jeg sa eller? Lider du av selektiv lesningssyndrom? Jeg sier at jeg ikke blir sjokkert at det finnes generelt mange barnevernssaker når det tydeligvis finnes så mange dumme foreldre.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #13 Skrevet 7. mai 2010 JAMMEN i jøssenavn dette svei for noen da? haha.. klart det er noe å skryte av??? klart man skal være fornøyd med at man har klart å holde seg i fysisk god form. og 2 kg dere, er strengt talt ikke spesielt mye.. Er sikker på at HI ikke har planer om å SLANKE seg gjennom svangerskapet.. haha.. sitter nok noen sure megger med hengemager og godt med sideflesk å rettferdigjør den potetgullposen de BARE måtte spise.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #14 Skrevet 7. mai 2010 16:45 - Hehe, der tok du problemet til meggene her inne. "HVA! Spiser hun sunt og beveger seg sånn at unødig fett går av? Sitter hun ikke bare i sofaen med chipsen sånn som meg? Barnevernsssak! Dumme kjerring! Tenker ikke på barnets beste!" *kremt* Jeg vil heller si at det er barnevernssak (i den grad det ordet kan brukes her) å dytte i seg unødige kalorier i svangerskapet, enn å være seg bevisst trening og et sunt kosthold. Man MÅ ikke spise alt man ser kun fordi man er gravid, vet dere. Babyen i magen krever ikke mange ekstra kalorier for dagen,
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #15 Skrevet 7. mai 2010 Beklager å måtte skuffe deg, men jeg har ikke problemer i svangerskapet. Selv om man er gravid, så er det faktisk mulig å forbrenne unødig fett.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #16 Skrevet 7. mai 2010 Synes du er kjempe flink jeg Hi!! stå på :-)) Viktig med riktig kosthold og trening under svangerskapet! Tror bare de sure meggene her inne tror du har tenkt til å slanke av deg 10 kg.. Ikke bry deg om de! viktigste er at du har det bra med deg selv og trives med treningen din! Lykke til videre )
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #17 Skrevet 7. mai 2010 Takk! Magen har jo vokst masse, så at det var to kilo ned overrasket meg. Men jeg har fortsatt 16 uker igjen hvor jeg lan legge på meg masse, masse om det får de sure meggene til å føle seg bedre! :-D
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #18 Skrevet 7. mai 2010 Bra at du er i fin form da! Du har jo fortsatt gått opp litt totalt sett atter du ble gravid, og jm sier at vektutviklingen din ikke er noe problem, så kan virkelig ikke jeg heller se problemet... At det går an å hisse seg opp over at noen kan finne glede i sin sunne livsstil? Lykke til videre i svangerskapet:) Men sikkert greit å unngå å gå ned 2 kg for hver kontroll du skal på da..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #19 Skrevet 7. mai 2010 Det er bare kjempesupert, stå på. Jordmora ville gitt beskjed om noe var i faresonen. Jeg har samme historie som deg, er ikke gravid for tredje gang ennå, men jobber med saken og jeg har IKKE tenkt å gå opp like mye som de forrige svangerskapene. Jeg går på Ketolyse nå, men skal over på lavkarbo hvis jeg blir gravid. Må si jeg er skikkelig sjokkert over noen av de frekke kommentarene her inne og hva har barnevernet med ønske om å holde seg i fin form under svangerskapet og gjøre:-) Tror nok også at det er smådeprimerte fleskerumper som kan komme med slike kommentarer!!!! Nei stå på du, det skal iallefall jeg gjøre:-))))
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #20 Skrevet 7. mai 2010 Hvis det stemmer at du kun har byttet ut brus med vann og potetgull med grovbrød må jeg jo spørre hva i alle dager du spiste før du ble gravid? Jeg hadde et sunt kosthold og gode treningsvaner før svangerskapet, har fortsatt med dette gjennom hele svangerskapet, har nådd uke 34 og opp 9 kg. Helt normalt og er ikke det miste bekymret for at jeg skal få problemer etter svangerskapet bare fordi jeg har gått opp i vekt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå