Kobra Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Var til legen idag og satte oss opp på venteliste for prøverør!! Er så spent og gleder meg kjempemasse!! Har prøvd i over 4 år nå!! Er i Haugesund, så tror ventetiden er ca 3 mnd. Så jeg håper vi klarer det og at vi får baby i 2011! Lykke til alle sammen
Stjernemagnolia Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Masse lykkeønskninger til dere begge også! Ser ut som vi har samme mål. Har også en ro innvendig og grugleder meg. Føler det ikke er opp til oss lenger for babyen prøvelager vi på laben. (Det er også vanskelig for gubben har treige, få og sperm uten retningssans, dvs redusert befruktningsevne.) Nå gjør jeg kroppen klar med kostholdsendring, trening, vitaminer og antioksidanter. Intet skal være utprøvd. Tilhører Oslo nærmere bestemt Rikshospitalet. Klem
Livva81 Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Hei Vi skal også til Haugesund, fikk brev fra de i dag med inkallelse til samtale:o) Men samtaletimen er ikke før 16 SEPTEMBER......uææææææææ lenge til det ja:o( Vi har prøvd siden 2007, ble gravid med en gang da, men gikk galt i uke 8. Etter det har vi ikke fått det til og håper nå på Haugesund funker:o) Masse lykke til:o)
Livva81 Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Egenandelen hvis du får det fra det offentlige er på 15 000kr.
Stjernemagnolia Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 OBS det er ikke en kostnad som betales inn på forhånd. Det er nyanser her i forhold til hvor mange forsøk dere trenger og i tillegg hva slags behandling dere skal ta. Det offentlige tar kostnaden for 3 IVF førsøk men det betales en egenandel til sykehuset per førsøk på 1500 kr. I tillegg betales det for medisiner. Denne kostnaden er det overstående skriver om. Den kan komme opp i 15000 kr. Alt over det dekkes av det offentlige. Denne kostnaden blir dekket uansett om du får privat eller offentlig IVF behandling..
Livva81 Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Hei Det du skriver er at jeg kan velge mellom å bruke offentlig eller en privatklinikk og sammtidig få det dekt av det offentlige hvis det overstiger 15 000kr?? Er ny i dette gemet så jeg vet ikke helt hva man kan gjøre... Men hvis jeg kan det må jeg ta kontakt med en privatklinikk, synes det er alvårlig lenge å vente til september for å få en forsamtale:(
Stjernemagnolia Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 I det private betaler du for forsøk i TILLEGG til medisinkostnad, (dvs X kr for forsøk + medisiner oppad til 15.000 kr =). Ja, og det er lange ventelister i det offentlige fordi de fleste velger å bruke det fordi kostnaden blir lavere og kvalitetet på behandlingen er god. Ser du skal ha forsamtale i september. Noe usikker på hvilken klinikk du tilhører og praksisen der du skal. Private klinikker har ikke ventetid men forsøk koster. Det er bare å ringe inn så er dere igang. Kanskje tenke på å prøve et forsøk i ventetiden? Uansett lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå