Gå til innhold

Sporingsblødning i dag, null smerter, fikk UL, alt bra. 40 år

2.gangsmor til LilleSkatt

Anbefalte innlegg

Må bare få det ut her... Fikk en såkalt sporingsblødning mens jeg var på jobb i dag. Prøvde å ta det med ro, da jeg har hørt at såpass lite blod ikke behøvde å være noe big deal. Etterhvert kom det mere blod, men ikke store mengder og hele tiden blandet med utfloden (Beklager detaljene..) Det "rant" ikke ut, men kom på dopapiret når jeg tørket meg "oppi der". Til slutt kontaktet jeg en gyn. som heldigvis hadde time. Hun tok først en prøve innvendig for å sjekke omd et var mye blod på vei ut. Det var det ikke. Så tok hun innvendig UL, og der så jeg for første gang et foster med et bankende hjerte!!! Har nå lest på nettet at man bør ta det med ro, gjerne ligge i sengen.

Lurer veldig på hvorfor jeg blødde. Vet at datoen i dag er den ordinære mensdagen min; har lest at noen blør på" mensdatoene" sine, pga hormonsvingninger.

Noen som har gode historier å dele rel. til dette? Noen som forresten har blødd på "mensendatoen" sin? Til dere som blødde, og hvor det gikk bra, hvor mye og hvor lenge blødde dere?

Hilsen ennå litt shaky...40-åring..:-)

Fortsetter under...

Hei!

Det er helt normalt at man kan blø litt ved dato når du forventet mens. I mitt andre svangerskap skjedde dette, og det var som at jeg startet mensen, men den kom liksom aldri skikkelig i gang og stoppet etter 2-3 dager. Det var ikke kraftig blødning, bare litt når jeg tørket meg og spor i truseinnlegget liksom.. Det gikk veldig bra jeg fikk ei velskapt jente. Jeg er gravid igjen nå og har kommet til uke 13. Nå hadde jeg kun litt blodfarget utflod en gang når jeg tørket meg på dag 28 ( da jeg skulle hatt mens)

Det går nok bra med deg også :-)

Å, takk for svar!Håper du er on-line ennå. Mens jeg skrev begynte jeg å blø igjen. Dvs jeg gikk på do for å sjekke, og der var det litt blod igjen. men det er ikke rent, mørkerødt blod som når man har mensen, det er slik som du beskriver, mest sånn at det dukker opp når jeg tørker meg, slik du skriver. Kjenner bare at jeg vil at det skal forsvinne...Men, ble jo litt lettet når du beskriver det du beskriver. Blødde du hver mens og inntil når...eller bare den ene gangen? vet du om man bør holde seg i ro da, eller gjelder det bare i de andre tilfellene der man er usikker på årsak til blødning..?

Takk for svar...er frynsete nå, kan ikke noe for det...

Hei igjen :-)

Jeg blødde bare den ene gangen på første mens og ikke senere. Jeg holdt meg ikke spesielt i ro, var sånn vanlig liksom. Gikk på jobb som vanlig..

Jeg tror det er viktigst å holde seg i ro når man får kraftig blødning og de ikke finner noen grunn til det. I og med at du i tillegg var på UL og det såg normalt ut er det mest sannsynlig ikke noe å engste seg for tenker jeg.

Det kan jo skylles normale hormonforstyrrelser og da er d en normalt at kroppen reagerer slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...