Gå til innhold

Dagens skryte-av-mannen-innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den som leter, den finner. Ekstra greit er det å lete når det finnes litt system i sakene. Mannen har ryddet i kjelleren i påska, først og fremst gjaldt det i eske på eske med nedpakkede klær i ymse størrelser. I håp om å slippe enda en bytur med stor mage, viltre unger og sur gubbe (som gjerne er sur fordi mor sjøl er sur), gikk jeg ned i kjelleren for å se om jeg kanskje fant noe som yngste kan ha til barnehage / utejakke. Boblejakke i solvær begynner å bli litt for varmt. Og der hang det to store oppbevaringsposer for klær fra Ikea, med ytterklær for både voksne og barn. De selvsamme posene kjøpte han i forbindelse med flyttinga fra Trondheim, hvorpå jeg, antageligvis med snøft og hevede øyenbryn, kommenterte at hvor i alle dager vi skulle få brukt dem? Så nå har jeg sortert voksen- og barnetøy i hver sin pose. Og jakke til utebruk fant jeg og. Med en gang. Fantastisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så aldeles herlig!

Jeg har visst gå sakte aksjon på mitt eget få-orden-i-klærne prosjekt... Jeg kom senest i helga over e skuff med gamle babytrøyer av typen omslagstrøyer med blondekrager... de må jo nesten ha vært mine egene en gang! Og jeg har et helt klesskap fult med før-gravid-klær som burde vært sortert, de som er funnet passende sirkulerer mellom kropp-skittentøy-vask-gulv... av og til innom en koffert. Heldigvis var bunaden til vesla lett å spore opp, men den burde jeg visst funnet frem alt i fjor, for den var ikke en cm for stor. Min egen vet jeg ikke om jeg tør prøve...

Skrevet

De omslagstrøyene må du ta godt vare på! :) Husk å ikke pakk inn i plast, men i papir og så i esker. Det er i alle fall tipset jeg har fått. Jeg har slike trøyer som min bestemor har sydd til min eldste bror, som er 20 år eldre enn meg. Fine skatter. :)

Jeg har skjerpet meg litt på innkjøp. Om jeg ikke elsker det, kjøper jeg det ikke. For da blir det ikke brukt, og blir liggende i en stor krøll innerst i skapet. Folkedraktene til unga henger pent og pyntelig inne i skapet deres. Det som er så greit med å ha jenter, er at de arver slike plagg etter hverandre, så nå har vi fra str. baby til 7 år. Jeg er nødt til å være litt strukturert på det området, for dessverre er jeg nok slik gjort at ting har en tendens til å blir gjort i siste liten.

Skrevet

Skal love å ta vare på de :-) Her går også finklærne til eldste jenta i arv til minstejenta, men jeg har vist ikke så sirlig orden i størrelsene... Dessuten er den ene vinterbarn og den andre sommerbarn pluss at den eldste var en pingle hva størrelse anngår, så jeg MÅ huske på å ta ting frem når vesla er yngre enn det storesøster var når hun brukte det....

Skrevet

Det gjelder for det meste finklær. Resten ligger nedpakka og merka, men det blir jo en del etter hvert. Begge to er født på høsten, så vi har det slik som dere. Yngste kan i en alder av snart tre, bruke enkelte plagg som eldste på 6 sluttet med i høst, så det er mange plagg som jeg har funnet frem "for sent." Nå får vi jo en sjanse til da, om det ikke skulle vise seg å være tut i stedet for trakt.

Skrevet

I går kveld snakket jeg om og viste kjæresten min et nytt undertøysett jeg har siklet på lenge. Han lot som om han ikke brydde seg og jeg var sikker på at han ikke bet seg merke i verken størrelse eller merke. Krapylet har vært et mareritt i natt og han tok henne hele tiden, men når hun skal ammes så må jo jeg også bidra med mitt. Uansett - i dag morges var jeg så trøtt at jeg holdt på å gå på veggen. Han tok av seg hele morgenstellet og sa de skulle gå en trilletur i 10-tiden. Jeg begynte å lure da de ikke kom tilbake med det første, men dusjet og gjorde føle-meg-vel-ting. Halv 12 kommer de hjem, og med seg har de en pakke. Den har attpåtil sløyfebånd. Idet han overrekker meg gaven må jeg ha sett ut som et levende spørsmålstegn ettersom han like etterpå sier: "Fordi vi elsker deg, vel".

Jeg er så forelsket om dagen at jeg nesten får hjertekramper bare han er ute av hus. <3<3

Skrevet

Ja, for jeg satser på at vi også kan skryte av mannen selv om det er din tråd, Anne?

Skrevet

Så flink han er! Og alle ideene deres skal kanskje ikke forkastes med engang (forsøkt notert bak øret).

Her i huset er jeg mektig imponert over han som på eget initiativ har vasket badet i dag. Noe jeg egentlig tror han aldri har gjort før i hele sitt liv, men det ble jagu meg gjort sikkelig når han først gjorde det ja! =)

Skrevet

Ja selvfølgelig! Det som legges ut på nett, er allemannseie.

Fint gjort av mannen din. En overraskelse i ny og ne er ikke å forakte. :)

Skrevet

Ja, det ble veldig bra. Har ikke tatt med tida til å inspisere, har ikke hatt noe der å gjøre før nå. Gjenstår en del i resten av rommet, tanken er å isolere og ha til et slags bruksrom for musikk, håndarbei og you name it. Jeg fantaserer om vegghengt stativ for trådsneller og andre lure løsninger.

Gjest amandine
Skrevet

Min mann kom hjem "tidlig",altså halv 5, og stilte seg en time i hagen for å snakke ferdig i telefonen.. Men hadde med høyt elsket svoger og svigerinne av perleslaget, så jeg fikk lage middag alene. Teller det?....... (Sukk, men har asparges på grillen, sol og parmesan, sovende unger og snart hvitvin i glasset..)

Gjest cunning stunts
Skrevet

Genialt. Og han traff på størrelsen. Det er der de ofte går seg bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...