Miss Snow Skrevet 7. mai 2010 #1 Del Skrevet 7. mai 2010 Og jeg veit ærlig talt ikke helt hva jeg syns. Fikk liksom ikke kjempekontakt, men det er kanskje ikke å forvente heller. Det er ikke noe spesielt som gjør at jeg er litt småskeptisk, men jeg sitter liksom igjen med den litt rare følelsen uansett. Vi avtalte ny time nå med en gang, så det blir dit jeg skal på første kontroll etter ordinær UL. Håper det blir ålreit da, og at det føles bra etterpå. Heldigvis har jeg verdens beste lege, så for min del kan jeg gjerne bare dra til henne. Vanskelig det her Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141824731-f%C3%B8rste-treff-med-jordmor-idag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
osima venter 2 små Skrevet 7. mai 2010 #2 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg har bestilt time til jordmoren jeg gikk til med de to andre, hun er kjempe koselig, prater om ALT jeg har på hjertet, og ingenting er for dumt å spørre om. Legen min er flink, men ikke så pratsom, så synes det er greit med jordmor jeg kan ta opp alt annet med :-) Håper dere får bedre kontakt neste gang da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141824731-f%C3%B8rste-treff-med-jordmor-idag/#findComment-141824957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Snow Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg tror jeg klarer å sette ord på hvordan treffet var nå, etter noen timer med tenking Det som fikk det til å skurre mest var en litt hyppig bruk av pekefingeren. Hun var så opptatt av å påpeke alt jeg måtte gjøre og alt jeg ikke måtte gjøre at jeg ble helt matt. Spesielt snakka hun mye om kosthold og trening. Vi spiser _helt_ normalt, tror jeg selv ihvertfall. Relativt ofte middager (flertallet av dagene i uka) med grønnsaker eller salat og for lite fisk (men jeg syns virkelig ikke det er noe godt). Sånn alt i alt tror jeg vi er ganske gjennomsnittlige. Underveis i timen følte jeg meg derimot som verdens mest usunne menneske. Jeg fortalte at maten de siste ukene har vært litt varierende på grunn av kvalmen, og at det har blitt mye brødskive til middag, og at kjøtt ble for mektig. Da sa hun at jeg måtte passe på å spise kjøtt uansett. Så var det at godteri, brus og potetgull måtte man bare holde seg unna. Vi spiser det sjelden eller aldri i uka, men nå sitter jeg med dødsdårlig samvittighet fordi jeg drikker litt brus. I tillegg sa jeg at jeg var flink til å gå tur fram til kvalmen slo til, men nå ble det lite fordi jeg ikke orker å stå oppreist så lenge. Da måtte hun bemerke at man egentlig anbefalte 30 min hver dag. Så da fikk jeg dårlig samvittighet for det også.. Men samtidig sitter jeg aldri stille på jobb, så jeg er egentlig i bevegelse ganske konstant så lenge jeg er der. Det er sikkert bare tullete tanker, for hun vil jo bare frøet og mitt sitt beste, men det er så lite trivelig å sitte med dårlig samvittighet på en fredag fordi man drikker brus og spiser litt godt. Æsj! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141824731-f%C3%B8rste-treff-med-jordmor-idag/#findComment-141826775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
osima venter 2 små Skrevet 7. mai 2010 #4 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg har i begge svangerskapene hatt mye kvalme og dermed spist det jeg orker bare. I perioder har det vært fet og usunn mat, og hender midt i uka nå at jeg spiser is, godteri eller noe slikt. Har fått friske barn med vanlig fødselsvekt, så jeg stresser ikke med det i det hele tatt denne gangen. Selvfølgelig er det ikke heldig å gå opp for mye, verken for mor eller barn, men tror ikke man skal bli helt hysterisk heller. Jeg går ikke 30 min hver dag på tur, men har små barn, så rører meg mye, og gjør mye husarbeid siden jeg har støv på hjernen, så føler bekkenet mitt gjør egentlig det som er maks nå. Så ikke tenk så mye over det, prøv heller kose deg i graviditetet og ta bevisste valg på hva du gjør og spiser :-) Er jo mye man ikke bør spise og, som skalldyr, spekemat osv, så tenker et vanlig kosthold holder. Håper neste møtet blir bedre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141824731-f%C3%B8rste-treff-med-jordmor-idag/#findComment-141827116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå