Gå til innhold

Er dette navnet FOR rart?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er fint, særlig siden det er oppkalling. Kona til maleren Astrup het Engel, det er den eneste jeg vet om.

Er egentlig imot dobbeltnavn, men her syns jeg det er nødvendig for å vise at det er jentenavn.

Engel Marie

Engel Elise

Engel Irene

Vet ikke om det er så supre kombinasjoner, men det må være et som klinger bra sammen med Engel. Det er en del opplagte som ikke passer med det, eks. Engel Astrid - full kræsj lydmessig.

Engel var et ikke helt uvanlig navn både på gutter og jenter for noen generasjoner, og å bruke det som oppkalling høres veldig koselig ut, syns jeg.

Det passer kanskje best som mellomnavn i våre dager, og det kan jo passe til mange typer navn, f.eks.:

Agnes Engel

Marie Engel

Lydia Engel

Jenny Engel

Anna Engel

Regine Engel

Margit Engel

Selma Engel

Elisabeth Engel

Karen Engel

Ella Engel

Lilly Engel

Liv Engel

Oda Engel

Ada Engel

Ida Engel

Jeg ville nok ikke brukt det, men er jo søtt. Jeg vet bare om en mann som heter det, og ser på ssb at det ikke er mange som heter det, men at det ikke er så stor forskjell på antall jenter og gutter som heter det. Syns det er litt vanskelig med sånne navn som er både jente- og guttenavn. Vurderer et selv og da syns jeg det var greit og sjekke antall gutter og jenter med navnet for å få konstatert at det er absolutt vanligst som jentenavn. Skal bruke det til jente og da syns jeg det er greit å bruke det. Litt kjipt for ungen hvis mange tror hun er gutt pga navnet.

Annonse

synes det er flott jeg, og mye finere enn de moderne variantene (Angelica o.l.), ekstra koselig når det er oppkalling. jeg har også mange "Engel"er bakover i familien, damer alle der i hvert fall...

Når det gjelder navn som kan kombineres med det så synes jeg kanskje mellomnavnet skal begynne på en vokal - Engel Elise, Engel Anine, Engel Irene, Engel Isolde...ja du skjønner...nå bare slengte jeg ut noen navn, finnes sikkert penere kombinasjoner der ute :)

det er ikke for rart i hvert fall! ikke i forhold til mange andre weirdo-navn ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...