plastblomst♀♂♂ Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Han jobber nå 14 dager på og 14 dager av. Fungerer greit, men jeg synes helgene er tunge og savner han veldig den siste uka. Han kan søke om å få endret turnusen sin til 7 dager på og 7 dager av istedet. En uke går veldig fort, og da vil ikke savnet bli så stort. Men en uke hjemme går også veldig fort... Selv synes han at en uke hjemme er litt lite, og vi synes alle at det er så deilig når han er hjemme i 14 dager. Med 7-7 vil det også bli flere avskjeder, og jeg tenker på hvordan det er for ungene. Verken han eller jeg er oppvost eller vant med noen foreldre i turnus, så jeg vet jo ikke hvordan ungene vil tenke tilbake på dette senere. Men det går veldig greit nå for tiden, de snakker med pappaen sin på telefon eller skype nesten hver dag når han er borte. Noen med synspunkter/erfaringer om dette?
PAVEEL Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 7-7 vil ikke jeg anbafale iallefall, kun hei og adjø blir det da. 14-14 så har han iallefall tid til å være hjemme å slappe av litt også før han drar igjen. Kjæresten min jobber 5-5 (uker) og det er litt lenge, 4-4 hadde vært perfekt:-)
surremus Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har en mann som jobber 14-14, og det funker helt fint... Jeg merker så klart på slutten av arbperioden hans at jeg begynner å bli litt sliten og ser frem til at han kommer hjem, men jeg syns ellers at det er ok. Lillesnupp og jeg storkoser oss hjemme alene, og pappaen og hun har muligheten til å ha tid sammen når han er på fri. Tulla er ikke mer enn 1,5 år så det er umulig å si hvordan hun vil forholde seg til å ha pappan borte så lenge når hun blir litt større ( 2 uker er jo som en livsperiode for et barn ), men det får tiden vise... Men hvis det er så at dere snakkes sammen omtrent hver dag og at savnet er så sterkt den siste uka, så kanskje turnusjobb ikke er så lurt? Hva vet jeg ))) Bare en tanke *ssss*
frk.velandre Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 har en samboer som jobber 5-5(uker). synes det fungere bra. da er han jo hjemme en stund når han er hjemme:) 7-7(dager) høres egentlig litt stressende ut...dagene går jo fort.
Spanskeflua Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Min mann har jobbet flere forskjellige rotasjoner. Den desidert værste var 12/9 (12 jobb og 9 hjemme). Ut fra vår erfaring ville jeg anbefalt 14/14. Det var ihvertfall den vi var mest fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå