Gå til innhold

Jeg har ikke et naturlig forhold til mat.. Kan dere se på dagsmenyen til 5-åringen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: 50g havregryn med skummet melk

Lunsj: To wasa husman knekkebrød med magerost

Middag: Stort sett middagsglass, jeg pleier ikke lage middag. En sjelden gang kjøper jeg sånn plukk og mix salat fra butikken.

Kvelds: en frukt

Er det for mye eller lite? Prøver å legge gode vaner, sånn at hun ikke skal dra på seg noe ekstra vekt (som moren sin). Er vanskelig for meg, for jeg har litt problemer m mat selv. Vil jo ikke at hun skal få det, så hadde vært kjempefint om dere kunne sett over og evt tatt bort noe som ikke skal være der, eller legge til noe=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt forsøk:-P

Jeg er ikke av de som har det med å rope på barnevernet for den minste ting, som de fleste andre her inne.

Men hadde dette du beskriver her vært tilfelle, så hadde også jeg tatt en telefon til barnevernet gitt.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt middagsglass til en femåring. De er rett og slett for store til det. Kanskje et fjordlandsmåltid hvis du ikke vil lage mat? De har ganske mye forskjellig, så slipper kostholdet å bli så ensformig.

Jeg synes det så litt lite ut, men regner med at hun får et lite ekstramåltid om hun er sulten utenom?

Skrevet

Middagsglass til en 5 åring?!?!?!?

Kødder du??

Skrevet

Bedre lykke neste gang troll.

Skrevet

Mistenker at du tuller, og håper det også.

Tror nok femåringen din trenger både mer og bedre mat. Min vesle har spist mer enn dette fra hun var ferdig med puppen, for å si det slik. Lag dere ordentlig mat og spis den samme ved bordet. Husk at måltidene består av mer enn bare maten der spiser, litt av tingen er det å spise et måltid sammen!

Skrevet

Vel,jeg syns dette ser veldig lite og i overkant sunt ut for en 5 åring:-S

Det er ikke noe i veien for å gi en 5 åring en slik meny:

Frokost: 1 skive brød med feks skinke/prim/brunost/leverpostei osv og ett glass lett melk til.Eller feks kellogs spesial K eller annen sunn frokostblanding med biola på

Lunsj: 1 skive med pålegg

Middag: Feks fjordland

Kvelds kan godt være det samme som frokost.

Barn trenger næringstoffer og fett for å vokse og utvikle seg. En aktiv 5 åring trenger ikke ett fett eller karbohydrat redusert kosthold.

Og hva med deg selv? Spiser du sammen med barnet? Om ja, hva spiser du? Trist for barnet om du sitter med pizza/burgere etc og h*n sitter med to tørre knekkebrød.

Jeg er også overvektig,men har ikke ett anstrengt forhold til mat. Min overvekt er pga den melkesjokoladen jeg elsker og nyter hver dag:-(

Skrevet

Du tuller?

Jeg håper virkelig det. Små barn skal ikke ha mager og lightkost. De trenger næring til å vokse. Vær klar over at dine manglende matvaner eller problemer blir fanget opp slik at barnet fort arver dine problemer. Alle med problemer i forhold til mat, enten være seg spiseforstyrrelser eller svært dårlig og usunt kosthold bør søke hjelp og kostholdsveliedning både for seg selv og for barna sine.

De som ikke gjør det frivillig, eller som innser alvoret bør få hjelp av barnevernet.

Skrevet

Hørtes altfor lite ut. Hvorfor gir du ikke ungen brødskiver? Og middagsglass, seriøst? På de der middagene fra HIPP står det at de er beregnet for barn fra 1-3 år.. Ikke noe veien i å gi salat, men et barn på 5 trenger mye flere næringsstoffer enn det du gir han/henne..

Skrevet

Det er ikke rart at Dib har blitt mindre og mindre populært... det er jo bare tulleinnlegg eller drittslenging her. Jeg tror ikke på dette innlegget og tror jeg bytter til babyverden der folk ikke synes det er gøy å kødde med alt og ingenting.

Skrevet

Hvis man skal trolle, må man være litt mer intelligent, HI;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...