Gå til innhold

Dere som har søkt om foreldrepenger SE HIT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp :)

Hva lønner seg egentlig og ta 80% eller 100% dekningsgrad??

Jeg er arb.ledig (får dagpenger av NAV) sambo er i full jobb..

lønner det seg og ta 80% da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva du tenkter å gjøre når du er ferdig med permisjonen. Du får jo kun 80% av det du har utbetalt i dag ca. Og når din samboer skal ut i permisjon, så får han også kun 80% utbetalt. Så om du likevel er hjemme i denne perioden så lønner det seg kanskje med 100%? Hører det er mange som tar 100% dekning og heller en god ferie eller et par mnd permisjon uten lønn på slutten, da de har lagt av litt peng tidligere.

Skrevet

Du må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd å tjent så og så mye for å ha krav på permisjonspenger. Er ikke dette oppfylt får du bare en engangsstønad på 35.000 ca. 80% perm varer litt over året og med tanke på barnet er det mest fornuftig men da må man klare seg med desto mindre penger også. Jeg tok 100% forrige gang og kommer nok til å gjøre det denne gangen også. Selv om permisjonstiden blir altfor altfor kort!

Skrevet

For oss lønner det seg med 100 % fordi mannen da får 100 % lønn (og ikke 80 %) i sin permisjon. Jeg regner med å likevel være hjemme et drøyt år, men tar da ulønnet permisjon på slutten. Man må bare være flink og spare litt underveis:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...