Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 jepp, mai er siste utbetaling, dessverre! Det er en håpløs ordning, siden de aller aller fleste ikke er ferdig med studieåret før midten av juni!
Tullball Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2010 det var det jeg trodde... kjiipern assa... Venter barn i juni...får derfor ikke noen penger før i august antar jeg? Står på lånekassens sider at jeg kan få fødselsstipend for sommeren, men jeg kan jo ikke søke om dette før etter barnet er født... Blæh!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 ja sånn er det! Jeg fikk barn i slutten av juni, men fikk ikke penger før august, siden vi måtte vente på fødselsattest.. Og dte ble mye rot og tull! Husk å sjekke ALLE lover og regler, som hvilke papirer du skal sende inn, hva du har rett på (fullt stipend og lån, men alt skal være stipend! altså, et gratis år fra lånekassa!) foreldrestipend hvis mannen/samboeren tjener mindre enn så og så mye. OG du har rett på å få slettet noe av gjelden du har fra før har jeg fått høre fra mange hold, men jeg hoppet galant over den krangelen med lånekassa! MEN MEN MEN!! du har rett på engangsstønad fra NAV siden du er student og ikke har rett på fødselspenger via jobb. Det er en sum på 33 000 som du får FØR barnet er født Jeg fikk det mellom siste utbetaling av lånekassa, og sommerferien! Har du ikek søkt ennå, så LØP ned på NAV I DAG, og ha med papirere på at du er gravid (helsekort med termin på osv) og orden det, så skal du få det ganske kjapt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå