Gå til innhold

Hvorfor stjeler Øst-europeere som ravner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, godt å høre. For det kan ikke forsvares.

Selv om du som sagt er ærlig og dyktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi enige at det finnes drittsekker overalt...

jeg sa til alle nordmenn jeg kjenner:slutt å gi penger til tiggerne fordi rumenere som er virkelig fattige har ikke penger å reise hit...

OG RUMENERE ER GANSKE STOLTE...DE TIGGER IKKE...DE SOM TIGGER ER SIGØYNERE ..

Jeg tror at de som stjeler på kveldene er de som tigger på dagene..så ikke gi dem penger!!!!!!!

Skrevet

Problemet med denne historien er at dere vel kom til landet for å gå på skole, ikke for å jobbe.

De fleste bibelskoler har da internat. Hvorfor bodde dere ikke der?

Uten å kunne språket i det heletatt, hvilke jobber var dere egentlig kvalifiserte for?

Deter er godt mulig dere ble lurt til å komme hit, men ut fra hva jeg kan lese her var vel heller saken at dere lurte dere inn i landet på falske premisser. Dere fikk sansynlig vis studentvisum, mens poenget med oppholdet egentlig var å jobbe og få en fot innenfor i Norge.

Hva hadde dere egentlig blitt lovet?

Skrevet

Som student har du rett å jobbe 20 timer i uka..

Etter å bli ferdig på den bibelskole begynte jeg på universitetet..Så min tanke har hele tiden vært å ta utdanning...

Jeg var jo selvfinanced student og jeg jobbet jo hele tiden...Men det jeg snakker om er de 20 timene i uken som var meget dårlig betalt...

.

Skrevet

Det stemmer sikkert at de som jobber her, ikke stjeler. Men så er det enormt mange som kommer hit kun for å stjele. De søker ikke jobb.

En eks-jugoslav syklet opp til min fars hus (mitt barndomshjem), tok fram en stor kniv, kuttet telefonlinja og truet min gamle far med kniven. Eks-jugoslaven ville ikke bo på asylmottak lenger, derfor ville han ha penger til billett tilbake til hjemlandet.

På grunn av dette har jeg meldt meg inn i en "Nei til flere asylmottak"- gruppe på Facebook.

Skrevet

Hvorfor bodde du ikke på internatet da? Og hva hadde du egentlig blitt lovet av skolen eller hvem det nå var som la ting til rette for deg?

Skrevet

skolen hadde ikke noe internat i det hele tatt..

Og saken er at vi har faktsik sovet på madrasser en hel måned, siden da vi kom i juli var andre rumenere der fra førrige kull...Så sengene var opptatt..Så vi ante ingenting.Vi stolte bare på dem...

Vi ble jo lovet jobb for å kunne forsørge oss..Men vi viste ikke at vi måtte jobbe for ingenting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...