Gå til innhold

synes dere det er ok gå igjenom samboers mobil og ha passord til mail og FB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er ganske så fjernt.

Men har en bekjent av meg og i hennes vennegjeng så er dette helt vanlig. Hun begrunner det med at det er for å kunne stoppe evt utroskap og at det skaper tillit at man har tilgang til hverandres mobil, mail og FB.

Hva synes dere?

Og ja, jeg ble inspirert av hun som sjekket mobilen til mannen og er lei seg for det hun fant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg har såpass tillit til han jeg er gift med gitt.

Har han jo som venn på FB, men aner ikke passordet hans.

Telfonen hans bryr meg ikke særlig heller, de aller fleste meldingene der er vel fra kunder eller kollegaer.

Jeg har full tilgang til kontoen hans da, teller det:-)))

Skrevet

Jeg synes ikke det er ok. Disse ekteparene/samboerne som har en slik ordning; Åpner de hverandres brev også mon tro?

Jeg sier ikke at jeg aldri har følt et stikk av sjalusi fra tid til annen, men den mannen jeg har giftet meg med har jeg også valgt å stole på. Kunne ikke falle meg inn å sjekke hverken telefonen eller mail'en hans, faktisk...

Skrevet

jeg har full mulighet til å gå inn på alt min mann har av kontoer etc har de fleste passord. ikke dermed sagt at jeg går inn å spionerer. Men som fx da han lå på sykehuset i fjor og holdt på og dø, så kunne jeg ordne opp i ting når han ikke var i stand til det selv fordi jeg hadde passordene. Og han har full tilgang til mine, vil han sjekke meg så hversegod, har ingenting å skjule likevel, og skulle det skje meg noe så har han mulighet til å ordne opp for meg.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å sjekke mannens mail, mobil el.l. Enda jeg har vel passord til PCen han (han bruker alltid barnas navn) så om jeg ville kunne jeg nok gjort det. Jeg stoler på han, og har ingen grunn til å misbruke hans tillit til meg.

Ellers så ser jeg ikke helt at tilgang til mobil skal stoppe utroskap? Vil noen være utro, så er de det. Og vet de at partneren har tilgang til mobil, mail etc så unnlater de bare å legge igjen spor der.

Nå skal det nevnes at jeg sjekket eksens mobil da jeg fant ut at han var utro. Men da var mistilliten der, og bruddet var et faktum.

Har man ingen grunn til mistanke, ser jeg ikke nytteverdien av å lese meldinger, anropslogg el.l.

I det øyeblikket man begynner å sjekke slikt, er noe ødelagt i forholdet.

Skrevet

vi har samme passord på alt vi da.. er mannen som bruker samme som mitt. "synes det var greit jeg, så husker jeg det" sa han. Har ingen behov for å lese igjennom mail og fb'n hans. Han har ikke noe å skjule unasett =)

Skrevet

kjenner ikke behovet for det nei. har jammen meg nok med å passe min egen tlf, mail og fb om jeg ikkje skulle overvåke gubben i tillegg.

Skrevet

Jeg syns det er litt for kjipt å drive å ha passord og sånt skit for å måtte sjekke hver dag.. da stoler man ikke mye på motparten! Vi hadde aldri noe problemer med å sjekke tlf og sånt før, men sjekket aldri mail og facebook! Men tlf var greit nok.. lurte på hva han gjorde på om dagene og sånt liksom, ikke noe for å luske på hvem han sendte meld med eller noe. HELT til en dag, da jeg fant en haug med kose, sexye meld til en annen kjerring som han hadde vært med på fylla! Etter det lusket jeg ikke på tlf hans mer, men han får ikke gå å feste å drikke så ofte lengre, etter den teite samtalen da han fortalte at han ble veldig sentimental og greier i fylla! BULLSHIT! Da får han heller holde seg hjemme! Ta seg en tur på bowling eller noe! Drittunge! Man skal aldri skylde på fylla!

Men etter det er jeg blitt mer mistenksom! men jeg spør om jeg kan få luske i stedet for å gjøre det i skjul! Helt teit, men sånn er det blitt!

Skrevet

Hi her.

Vi åpner posten til hverandre, stort sett så er det jeg som åpner, Nå er det jeg som betaler alle regningene og det er stort sett bare regninger vi får i posten. Hadde det kommet et brev som jeg hadde sett var privat så hadde jeg ikke åpnet det det.

Da jeg var yngre så hadde jeg masse gutte kompiser og de var bare kompiser, men vi skrev alltid sånne hei sexy, kjekken, kos, klem osv uten at det var noe. Det var bare slik vi gjorde.

Skjønner jo at om partneren hadde lest det så hadde hn blitt sjalu og misstenksom. Det er så lett å misstolke en mld. sexy, kos og klem betyr ikke automatisk utroskap, men jeg skjønner jo sda at man hadde begynt å luske mer

Skrevet

Jeg kan hans passord på facebook og mail, men har aldri brukt det i andre situasjoner enn der han har bedt meg sjekke for han. (Når han har ventet en viktig mail f.eks) Ville aldri gått inn på disse for å "sjekke" om han hadde noe å skjule, hadde heller aldri gått igjennom telefonen hans i smug. Jeg stoler 100% på han, og det gjør han på meg også.

Skjønner ikke at folk syns det er så rart å åpne "hverandres" post, er man gift/samboer så er jo praktisk talt alt som kommer av post felles, eller hvertfall slik at det angår oss begge. Den som henter posten åpner posten, og hvis jeg er i dusjen f.eks og får en sms, så leser samboeren min den og sier fra til meg. Han ber meg gjøre det samme.

Skrevet

Vi har automatisk pålogging til facebook og msn,og har passord til hverandres pc er. Men vi bruker det ikke for å sjekke hverandre, kun om vi skal låne hverandres pc'er. (hans er nede,min er oppe). Og så glemmer vi det mellom hver gang,hehe

Vi sjekker ikke telefonene til hverandre! Og åpner heller ikke hverandres brev om det ikke er regninger da vi har felles økonomi.

Skrevet

12:53, du synes det er kjipt om man må sjekke men så kaller du samboeren "motparten" også da...Da er du kanskje ikke rette til å rådgi noen i hvertfall...

Skrevet

Her i huset har vi begge fri tilgang til alt av post, mail, fb, mobil og hva det måtte være. Jeg har ingenting å skjule, og det har ikke han heller. Men han er skeptisk av natur og veldig sjalu, så hvis han vil sjekke tingene mine for å føle seg bedre så skal han få lov til det. Bryr meg ikke så mye om det, selv om noen helt klart syns det er rart. Vi har hatt det sånn fra dag 1 vi ble sammen, derfor er det veldig naturlig for oss.

Men hvis han hadde begynt å skjule mobilen eller ikke latt meg sjekke tingene hans, ville jeg begynt å lure litt. Ei venninne av meg fikk aldri lov til å ta på mobilen til kjæresten sin, og han slo den av om natta så hun ikke fikk "snoke". Men hun fikk gjetta riktig på pin-kode, gikk gjennom mobilen hans, og der var det haugevis av nakne damebilder og sms fra andre jenter som det stod upassende ting på.

Så det jeg tenker, er at hvis man nekter å la kjæresten sin gå igjennom tingene sine eller nekter å oppgi passord og slikt, er det kanskje fordi det er noe å skjule?

For jeg har alle hans passord og slikt så jeg kan sjekke ting akkurat når jeg vil, så jeg tar det som tillit.

Skrevet

Jeg har iallefall passordet til både mail og facebook til min mann. Dessuten kan jeg godt åpne meldingene hans om han ikke er der og jeg tror det er noe viktig. Jobber han natt og skal sove på dagen ber han meg om å ha telefonen hans på meg mens han sover i tilfelle det kommer en viktig telefon. Men det har ikke med at jeg mangler tillit å gjøre. Det er mer sånn praktisk. Feks spør han meg ofte om ikke jeg kan legge ut bilder av guttene på facebooken hans, eller om jeg kan gå inn på mailen hans for å finne fram noe praktisk info, o.l

Ser ikke problemet jeg da men...han har mine passord også. Har omtrent ikke vurdert muligheten han jeg kan komme til å finne noe jeg ville blitt sint for...

Skrevet

Bolle i ovnen.

Når det gjelder feks sms og msn samtaler så har det og med å respektere privatlivet til de som sender meg meldinger. Det er ikke alt som mine venninnerforteller meg som de vil at min samboer skal vite.

Det går litt på det og.

Skrevet

Jeg og mannen åpner hverandres post, får en av oss melding på tlf og den som får meldingen ikke er i rommet kan den som er i rommet fint åpne den. Mail og fb passord er lagret på dataen, så det er bare for oss å titte. For oss har dette vært helt naturlig fra dag 1, skjønner ikke hvorfor noen syns det er rart..

Skrevet

Min samboer og jeg har hverandres passord på absolutt alt. Men det har ikke noe med at vi ikke har tillitt til hverandre.

Det hender seg at han ringer meg fra jobb og ber meg sjekke mailen hans, eller sende en mail for han.

Vi begge er sjalu av oss og, men ikke sånn overdrevet. Derfor hvis den ene parten føler usikkerhet så sier vi bare at du har jo passord til alt jeg er inne på nettet så det er bare å sjekke.. Men det blir jo aldri til at vi sjekker hverandre opp da vi vet vi har tilgang til hverandres pcer og sider og mailer.

Men har ikke noe å skjule for min samboer, vi forteller hverander alt og at han har mine passord gjør meg ingenting. Mine hemmligheter vet han jo....

Skrevet

Ja, den ser jeg. Men hverken han eller jeg sender sms på den måten med venner. Får vi sms er det stort sett korte beskjeder, snakker aldri om private ting via sms, eller sender frem og tilbake. Vi ringer hvis det er noe:)

Skrevet

Tja, hvis jeg sender en mld til deg og du lar mannen din lese den ville jeg faktisk ha følt meg litt dolket i ryggen...Det trenger ikke å ha vært noe hemmelig eller flaut, men jeg går automatisk ut fra at to personer, selv om de er i et forhold, er to selvstendige personer og at det går an å kommunisere med den ene uten at den andre nødvendigvis har noe med det å gjøre...

Gjest sug lut
Skrevet

Nei. Hadde jeg hatt venner som hadde det slik i sine forhold hadde jeg aldri kommunisert annet enn ansikt til ansikt med dem.

Skrevet

Vi har hverandres passord til alt, og bytter ofte mobiler. Ser ikke noe problemer med det. Jeg har meldt meg inn i noen bokklubber i hans navn, så da er avtalen at jeg må skjekke mailen hans, sånn at jeg ikke glemmer å avbestille =)

Skrevet

Må få med at jeg aldri har "skjekket" mobilen hans eller mail eller post, jeg bare åpner det å legger det der det skal ligge... =)

Skrevet

Hvis man føler behov for å sjekke dette i utgangspunktet er det vel noe feil. Er det ikke?

Skrevet

Generelt så er det ikke et problem om samboeren min leser mld, leser mailen osv. Men nå er det ofte at jeg har en overraskelse som skal komme i posten og da får jeg hentekode på mobilen eller reservasjonsnr på en overraskelses tur / kvitering på mail. Det hadde faktisk skapt et problem. Da kunne jeg aldri ha overrasket han med ting.

Jeg og eksen hadde det litt slikt, men en gang så fant han et nytt nr som jeg hadde lagt inn på mobilen og klikka i vinkel. Det var da en av kollegaene mine på jobb sitt nr. Vi alle på jobb/ avdelingen hadde nr til hverandre.

Å gå igjenom mobiler og mail kan skape mye problemer av ingen ting (dette var da jeg var i beg av 20 årene)

Skrevet

Jeg har aldri skjønte denne tankegangen. Alle har rett til privatliv, utro eller ikke. Hvis disse jentene har opplevd utroskap eller har en reell grunn til å være mistenksomme, så kan jeg til en viss grad forstå hvorfor de gjør det, men å bare gjøre det fordi noe en gang kanskje muligens kan skje, er forkastelig.

I tillegg må det være forferdelig slitsomt å ikke stole på partneren sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...