Gå til innhold

Noen av dere som er advokater ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefales det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke linjer på VGS og utover må gjøres?

Skrevet

Du kødder ikke sant?

Skrevet

For å bli advokat må du studere juss i ca 5 år, etter dette må du få læringsplass hos ett advokatbyrå i to år. Gjennomsnittslønnen når du er lærling ligger på ca 3640000kr. Du må prosedere tre saker. Etter disse to årene må du gå opp til advokateksamen, så får du bevilling. Juss studiet er er veldig hardt studium som krever utrolig masse jobbing hele tiden

Skrevet

Hehe, hvis du seriøst vurderer advokatyrket bør du nok ha såpass intelligens at du visste hvordan du ble det...

Skrevet

Jeg svipper litt rundt på nettet, men er det noe spesiellt snitt for å komme inn i Oslo - området?

Takk for hjelp :-)

Skrevet

Jeg skal i 10ende klasse nå til høsten, i Oslo, så jeg tror ikke det er så unormalt og ikke vite det?

Skrevet

Men hva i alle dager gjør du inne på et slikt forum hvis du ikke er 15-16 år? Er du gravid?

Skrevet

hvis du ikke er eldre enn... skulle det selvsagt stå der ;-)

Skrevet

Nei, jeg er ikke gravid. Men en venninne av meg som er 2 år eldre er det, også var hun hos meg også satt hun på PC min imens jeg gjorde litt lekser og sånn, og da viste hun meg denne siden og hun sa at jeg burde lage meg bruker her og sånn, siden man fikk svar på mange spm man kunne trenge svar på :-)

Skrevet

Hva skulle det stå der ? Alderen min ? :-D

Skrevet

Jeg er advokatfullmektig og for og studere til og bli advokat må du studere jus i 5 år og deretter jobbe som advokatfullmektig til du kan søke om bevilgning som advokat, jeg har 3 straffesaker igjen før jeg kan søke om dette!

Anbefales på det varmeste, men det er ofte lange arbeidsdager!

Skrevet

Ok, da skjønner jeg. Er bare det at når man stiller spørsmål her inne så er det lett for andre brukere å tro at den som stiller spørsmålet er såpass gammel at hun enten er gravid, prøver å bli det eller har barn. Og dermed tror man jo at personen er mer enn 15-16 år :-)

Lykke til med videre utdanning, enten du går for advokatyrket eller noe annet spennende!

Skrevet

Hehe, skjønner :-)

Jo, takk :-)

Skrevet

Hvor tok du utdannelse, Oslo?

Skrevet

Stå på, HI - jeg tror at du blir en ypperlig advokat!!

Viktig å ha ambisjoner tidlig, vet du :-)

Skrevet

Det heter B E V I L L I N G..

Bevilgning har med penger å gjøre;o)

Skrevet

Jeg har 1 semester igjen i Oslo, bare spør om du lurer på noe.

Skrevet

Etter 10 klasse må du ha videregående og så forberedende kur helst før du starter førsteavdelign jus.

Du må ha høyt snitt for å komme inn og høyere i Oslo enn i Tromsø.

Om du tar det på nominert tid tar det 5 år. I denne tiden må du også ha en særoppgave der du jobber 6 mnd ute i en bedrift.

Du kan jobbe som advokatfullmektig eller dommerfullmektig mens du venter på å bli klar for å ta siste kurs og eksamen får å bli advokat.

For å få til dette må du ha minst ført 3 egne saker for retten.

Du må også ha en arbeidsgiver som er villig til skrive høy forsikring på deg.

Min søster er advokat og nestleder i en stor bedrift i norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...