Musemor med tre søte små Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Hva bruker dere den til? Vi bruker den til regninger + at vi har et bankkort på den som vi bruker når vi gjør ukeshandel.
Tante Gustava Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Vi har 3 felles kontoer. En som jeg har kort til som går til handling (mannen handler sjelden mat, og om han gjør det bruker han sitt eget bankkort). En som går til felles sparing. Og en regningskonto, som jeg betaler alle felles regninger fra. Setter inn faste beløp hver måned, mannen litt mer enn meg da han tjener bedre. Vi syns dette er den beste løsningen for oss.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Vi bruker regningskontoen til å betale regninger. Dit overføres de pengene som skal brukes til huslån, strøm, telefon osv. Vi har hver vår brukskonto, med de brukes om hverandre de også.
Ugl@ Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Der går det meste av faste regninger, alt fra lån, forsikringer, strøm, veiavgifter,internett, telefon, trening osv. Har ikke kort på denne kontoen siden det er her vi har bufferen også.
signe maten Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Vi bruker den til regninger - alt av faste og ikke faste regninger. Alt av avtalegiroer og e-fakturaer og slik trekker seg derifra. Det er utrolig deilig! Da slipper en at ting blir trekt fra brukskontoen sånn helt "plutselig". Vi har ikke kort på denne. Og setter inn ca det vi har i utgifter gjennom året delt på 12 hver mnd + det ekstra vi kan avse. Så den fungerer også som buffer
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Fører over alle penger til sparekontoen.. Vi har begge hver vår lønningskonto hvor vi har litt penger igjen til personlig bruk.. Så fører jeg over penger til regningskonto til de regningene som skal betales..
*søtesmå* Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Vi har felles konto hvor vi setter inn til mat, utstyr til barna, regninger, lån osv. Vi har også hvert vårt kort til den. I utgangspunktet skulle den også fungere som buffer, men er ofte tomt på den rett før lønning (som nå... )
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Den felles regningskontoen brukes til å betale regninger. Setter inn fast beløp hver mnd og så betaler jeg alle faste regninger fra denne. Ellers har vi felles sparekonto som vi sparer på hver mnd og en konto til klær og sko etc som vi også setter inn på hver mnd. Her handler vi stort sett mat sammen og betaler fra brukskontoen vår annenhver gang sånn ca:)
lille sprelle Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Regningkontoen går til regninger. Resten tar vi på våre respektive lønnskontoer og vi har ikke peiling på om den ene er i 50.000 + eller - sånn på sikt. Det blåser vi også i! Vi har særeie på eiendom (hver vår) og betaler vedlikeholdet på disse selv.
Pooh Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Vi har en felles konto som begge har kort til og hvor all lønn og andre penger blir overført til. Der sparer vi, betaler ned på lån, betaler alle mulige regninger osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå