Lille Meg :) Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har fastlege i Drammen, men det er en eldre mann som jeg ikke har lyst til å gå til. Han er koselig han, men føler meg ikke helt komfortabel med å gå til en gammel mann når det kommer til graviditet. (Utrolig hardhendt er han også ) Skal jeg bare da ringe ned til legehuset, si at jeg er gravid, for så å få tildelt en annen lege eller jordmor? Hvis jeg nevner at jeg ikke vil ha fastlegen min altså? Denne første legetimen man får, hva skjer da? Blir tatt blodprøve og slikt? Og hvor langt må jeg være på vei for å få UL? Jeg er så redd for å miste barnet i mellomtiden fra nå og til jeg skal til legen, må man eventuelt bare ringe ned og avlyse timen da eller? Uff, er helt fersk på dette her, så setter virkelig pris på de som kan svare meg =)
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 første time får man vel helsekort, tar blodprøver, kansje finner jordmor og søker fødeplass på sykehus osv. skal på min til tirsdag. men jeg har vert på 3 ultralyder allerede pg av mine mange sa og en xu. men vanligste ul er vel ikke før uke hmmm 17 elr no sånt tror jeg. man kan jo også dra på en privat klinikk og betale for og få ul, koster rundt 800-1200 ca tror jeg masse lykke til. og som dus spurte om, hvist man mister, så kan man jo avlyse. men jeg håper virkelig at dette går bra
FruBoger fødeklar Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 men det er da bare å skifte fastlege det da, søk på fastlege på nettet så kommer siden opp. du trenger strengt talt ikke gå til legen heller, men det er jo greit med sykemeldinger, blodprøver o.l. selv om de fleste jordmødre klarer å tappe litt blod og sånt. Ei jordmor søker du opp ved å kontakte helsestasjon i nærområdet ditt,og bare ringer dem. Hun kan også ordne med papirer og alt du lurer på. Men skjønner ikke helt hva du skal med en lege du ikke er komfortabel med? Bare å bytt`n ut!! (Tar ca 1mnd å bytte lege, og i den tiden kan du bruke jordmor:)) Lykke til
FruBoger fødeklar Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Ordinær UL er mellom uke 17-19, og den er "gratis". Skal du på tidlig UL eller annet kan dette ordnes gjennom JM eller Lege ved at de henviser deg dit, ser de ingen grunn til dette må du mest sannsynlig betale for UL selv.
Lille Meg :) Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2010 FruBoger m/Sara&guttespire: Nå måtte jeg le litt! "Bare å bytt`n ut! Hihi...har aldri tenkt over å bytte, for det er utrolig sjeldent jeg er hos legen. Har vært hos legen 3 ganger på 11 år bare, og da har det vært pga knærne mine. Men da skal jeg gå til helsestasjonen vettu, så får jeg se om jeg får ordna opp Takk for svar folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå