Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Er det slik at etter at mor har tatt sine 6 første uker etter at babyen er født kan vi bytte på å være i permisjon? Jeg vil være hjemme når pappaen er hjemme, bruker ferie og ulønnet permisjon. Kan pappaen da feks ha 2 eller 3 dager permisjon hjemme i en periode, eller må han ta det ut sammenhengende?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Pappaen kan fint dele opp sin permisjon. Vi gjorde det sånn. Mannen min tok en uke nå og en uke da, evt to uker. Vi ga bare beskjed til nav om hvilke uker han skulle ha sin permisjon. Da var det han som fikk betalt de ukene, og ikke jeg. På vårt navkontor sa det at de foretrakk at han tok hele uker, men det var kun for å lette deres arbeid i forhold til utbetaling :-P
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Takk for svar! Så da kan NAV-kontoret kreve at vi tar hele uker? Jeg har en sykdom som gjør at jeg sist permisjon var mye sykemeldt og mannen overtok da min permisjon og var hjemme. For å unngå sykemelding hadde vi i grunnen lyst å forsøke at han er hjemme annen hver dag den første tiden. Men dette lar seg kanskje ikke gjøre?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Joda, det er ikke noe problem. De kan ikke kreve noe av hvordan dere velger å gjøre det. Det var nok bare vårt navkontor sitt forøk på å gjøre det enkelt for seg selv. Og vi hadde i utg.pkt tenkt å ta hele uker så det gjorde ikke noe for oss. Det var kun i et par tilfeller at det bare ble tatt ut noen få dager. Og det var vel i påska og i forbindelse med langhelg i mai. Og det gikk helt fint, selv for nav :-P Sett opp en plan for hvordan dere tenker å fordele det, og ta kontakt med det lokale nav-kontoret når det nærmer seg, så ordner det seg nok.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Takk for svar igjen! Jeg tar kontakt med NAV-kontoret jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå