bonkser Skrevet 7. mai 2010 #1 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg er ei jente på 21 år med fast partner. Vi har vært sammen i kun halvannet år og er helgesamboere og ellers når det passer. Han er 22 år, i fast jobb og tjener godt, jeg er student hvor jeg straks er ferdig på første året markedsføring ved BI Kristiansand. Jeg har vanncyster på eggstokkene, PCOS som de kaller det.. Går til årlig sjekk hos en gynekolog, og på tirsdag som var var jeg der sist. Legen tok innvendig UL som vanlig for å se på cystene og livmor. Legen kikker deretter på meg og spør om jeg kan være gravid. Jeg var i SJOKK. Helt ute av meg selv - kunne ikke tro det. Jeg sa tydelig NEI, og at det ikke var mulig. Legen ville allikevel ta en blodprøve som jeg skulle ringe dagen etter å få høre svaret på. Legen ringte meg tidlig dagen etter og sa at den var positiv. Jeg hadde HCGnivå på 1125 som betydde at det ikke var tvil. Jeg ville ikke tro dette og kjøpte en test på apoteket, hvor kjæresten min holdt meg i handa under ventetiden. Den var positiv. Tårene kom, naturligvis. Så, hva gjør jeg? Den seriøse studenten med den perfekte kjæresten har nå klart det. Vil jeg få smerter? Kommer jeg til å angre? Mesteparten drar meg mot abort, men vil jeg angre? Er jeg sterk nok til å takle dette? Kommer jeg til å bli gravid igjen senere? Kjæresten min støtter meg uansett - det samme gjør familiene våre. Men søren heller, jeg har ambisjoner og mål og VET at jeg tar det tungt om jeg ikke når målene. Jeg er ikke klar for dette! Virkelig ikke! Dette er det vanskeligste jeg noengang har opplevd.. Trenger råd fra ALLE. Uansett hvilken vinkel det er rettet i. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141823980-pcos-og-u%C3%B8nsket-graviditet-trenger-s%C3%A5rt-r%C3%A5d/