mammaen til Odin Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Halloen!! I sommer eg eg om mannen min bestemt at vi skal ta en roadtrip til nord Norge sammen med vår sønn so da vil være 10 mnd. Vi bor i Oslo og har 2 uker til rådighet. Målet blir Sortland da min manns bestemor bor der og har enda ikke truffet sønnen vår. Så eg lurte på om noen av dere har noen tips til hvor vi bør stoppe, tips til selve turen, erfaringer med å ha en baby på en så lang kjøretur osv. Eg setter STOR pris på alle svar Vi har sjekket ut pris på å ta hurtigruten fra Trondheim og til Sortland, men det ville komme på 7000 kr for oss 3 med bil. Og det synes vi ikke at det er verd for en 16 timers tur...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 hva med å ta hurtigruten bare en liten bit? anbefaler hurtigruten på det sterkeste, pause for dere og barnet og...er jo mange stopp langs veien, dere kan velge å gå av. men veldig fint å være med ut trondheimsleia. Er jo en lang kjøretur, så ville anbefalt en eller to overnattinger for den lilles skyld, og mange pauser. Nydelig på SOrtland da, jeg har og en bestemor der
mammaen til Odin Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2010 Vi kan undersøke hva det koster med bare en liten tur på hurtigruten, eg ble bare så forskrekket da eg så prisene!! 2 overnattinger har vi planlagt. Det blir formye både for oss og for han å skulle kjøre noe mer i strekk. Takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 ja sommer er jo høysesong så er sikkert ikke det billigste tidspunktet
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Anbefaler deg å kjøre kystrisksveien i stedet for saltfjellet. Eller evt. å kjøre den oppover, og saltfjellet nedover:)
soleia Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Kystriksveien er flott, men ein må setje av nokon dagar til opplevinga. Det er 7 ferjer så vidt eg hugsar. Desverre synes eg E6 frå Trondheim og nordover mot Bodø er ganske så kjedeleg. Det er mange tre i Nord Trøndelag, og mykje fjell i Nordland. Me hadde med oss kokeapparat og ordna oss mat og hadde koselige piknikkar undervegs. Det er langt mellom dei større stadane når ein kjem til Nordland. I Mosjøen er det ei koseleg gate nede ved sjøen, Sjøgata, med ein del små butikkar med brukskunst ol. i dei gamle trehusa. Frå Bodø kan de jo evt ta ferja til Lofoten og køyre den vegen nordover, me då må de setje av god tid, for det er mykje flott å sjå i Lofoten!
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jepp, jeg ville tatt RV 17 (kystriksveien fra Nord-Trøndlag og opp til Bodø. Der ville jeg tatt ferge over til Å i Lofoten og kjørt til Sortland derfra. Superfin tur!
mammaen til Odin Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2010 Tusen takk for flotte tips!! Det setter eg pris på Er det noen flere som har noen lure ideer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå