Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å få mini til å sovne selv om kveldene, og tenkte jeg skulle prøve å nattavvenne i samme slengen.

Planen er å drøye ammingen en time lenger for hver natt, til klokken blir 5-6, kanskje helt til morgenen.

I natt fikk han pupp halv ett, og det var greit siden jeg hadde bestemt meg for at midnatt var grensen. Tenkte å vente til etter ett i natt.

Noen som har erfaring? Går jeg for raskt frem?

Og er det nødvendig å gi vann, eller er det bedre å la være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at han er straks 7,5 mnd, på høy tid å få nattero synes jeg :)

Skrevet

Det beste er egentlig å slutte tvert. De små skjønner ikke det at du forskyver med en time. Når han får ene gangen han våkner, men ikke neste skjønner han ingenting, og blir fortvila og sint. Ved å bruke flere netter til å forskyve, så vil det nok ta lenger tid å nattavvenne enn når man slutter tvert. Om det funker i det hele tatt.

Jeg forsøkte det når min var på den alderen, men det var ikke mange nettene før han våkna som før, om ikke hyppigere.

Ved å kutte en gang for alle, blir det mest trolig tre netter med skriking, også er det gjort.

Men ingen er like. Ser du at han sover mellom midnatt og kl 6 hver natt, så kan det godt hende det funker for dere å gjøre det sånn.

Nå nattavvente vi en god del senere(ved 13,5), og det blir litt annet(vanskeligere) enn med en som bare er 7-8 mnd. Vi slutta tvert, hadde 3 tøffe netter, den 4. var myyye bedre. Vår har imidlertid aldri å sove natta igjennom allikevel :-(

En annen ting som jeg har sett er viktig, er å gi godt med mat som metter godt før leggetid, og godt med drikke.

I begynnelsen kan det være lurt å gi litt vann, så vet man hvertfall at de ikke er tørst og skriker pga det.

Skrevet

Kutte tvert ja, det høres litt fristende ut. Mini våkner omtrent 2. hver time fra midnatt, så kanskje vi kunne fått ham til å sove hele natten.

Det er nok sant at de ikke forstår det når vi forskyver, så kanskje vi bare skal ta kampen nå, og bli ferdig med det...

Noen andre som har gode råd? :)

Skrevet

her sluttet hun av seg selv 7,5mnd. bare plutselig en natt sov hun, våknet hver 3. time før for å få pupp. så neste natt når hun våknet fikk hun så mye vann hun ville. avvente seg selv her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...