Gå til innhold

Hvorfor overreagerer (?) jeg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en del år har jeg vært god kunde i en hobbybutikk og hjulpet til endel med å lage prosjekter til utstilling. Hadde en god tone med de to som har butikken, men i fjor forandret hun ene seg litt etter litt.

Dvs. hun oppdaget et miljø av en gruppe venninner som drev med dette på et litt større plan; de treftes i hobbygrupper, hadde en del sosialt samvær osv. Jeg er en person som holdt på for meg selv og hadde ikke dette miljøet å "lokke med".

Jeg merket mer og mer at hun ble avvisende i forhold til meg, men hver gang en av disse andre jentene kom innom så lyste hun opp og pratet og lo og snakket som bare det. Jeg følte dette skikkelig vondt, selv om jeg prøvde en god stund å blåse i det og tenke det er sikkert meg som overreagerer, så ble det ikke noe bedre...heller verre.

Idag var jeg innom og det samme skjedde. Jeg skjønner at hun føler det mer spennende med disse andre menneskene men hvorfor oppfører hun seg slik. Det var en tid hvor hun virkelig ba meg om å bli hos dem, ikke forsvinne til "konkurrenten" og hun virkelig satt pris på det jeg gjorde for dem (gratis...fikk kun litt av materialet!)

Er det jeg som overreagerer når jeg ikke "gidder" å dra dit mer, føler at jeg ikke blir satt pris på osv.? Tenker ofte at hun faktisk virker veldig overfladisk og at hun kun er ute etter å bli verdsatt av denne gruppen fordi det er det som teller, og at jeg ikke har noe å gi henne lenger og derfor er jeg ikke interessant. Gjør litt vondt at noen tenker sånn, men mennesker er vel slik noen ganger?

Er det dumt av meg å tenke slik, bør jeg "henge" meg på til enhver pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til konkurrenten og hør om du kan jobbe der istedet.

Skrevet

Bor du i særp.. Har samme erfaring med en hobbybutikk der jeg også.. Sluttet helt å handle der jeg..

Skrevet

Er ikkje noko kjekt å "henge seg på" folk som ikkje verkar å setje pris på selskapet. Om du ikkje føler deg vel der lengre, så får du heller gå litt til konkurrenten. Kan jo hende dei vil sakne deg og jobben du gjer.

Skrevet

Du er en kunde. Du kan handle hvor du vil, men å forvente at eierene skal bli dine beste veninner tror jeg du skal glemme.

Skrevet

HI

Ja, nå er konkurrenten et stykke unna der jeg bor da. Og jeg har hevet meg på en annen hobby mens jeg er igang.

Men poenget er at jeg følte en periode at vi var "venner" liksom, vi hadde det koselig. Men at det nå ikke er plass til meg lenger.

Siden jeg er litt sjenert av meg og ikke har denne gjengen rundt meg som hun synes er så gøy, så føler jeg meg som om hun kutter meg ut for jeg ikke kan tilby henne noe (lenger?). Føler meg litt "brukt" og kastet på en måte. Og det er der jeg lurer på om jeg overreagerer når jeg tenker "her loss" og ikke gidder å bruke mer tid på henne?

Skrevet

HI

Nei jeg forventet det ikke. Men det ble sånn en periode, vi hadde det veldig gøy og jeg hjalp dem med ditt og datt.

Men så tok noen andre over (greit nok forsåvidt) men hvorfor hun da ble så ugrei med meg? Det er det jeg ikke skjønner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...