MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Hva er det vanlig å ha den dagen? Husker eggerøre, spekemat og rømmegrøt. Og pølser til barna... Trenger litt ideer til hva eg kan servere
*Rutletutt* Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Ja, er stort sett det her også. En god frokost med laks, eggerøre og spekemat kanskje. Rømmegrøt og koldtbord til middag - vi er fast hos min svigerinnes familie den dagen siden gutten deres har bursdag på 17. mai. Ungene spiser pølser og masse is:-))
Mammaen til Isak Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har med meg en tradisjon fra min familie med reker, store reker med masse godt tilbehør og hjemmebakte brød/loff:o) Mannen er vant med lapskaus..... som jeg mener er kjeeedelig Så derfor har vi hatt reker de årene vi har vært sammen ) Haha- tenke seg til hvem som har bestemt I år er vi bedt bort på middag så da blir'e vel lapskaus da *sukk* hehe. På dagen i år skal vi spise lunsj med et vennepar, ellers blir det vel is, kaker og pølser
Babyønske �� Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Bruker litt forskjellig egentlig. Et år kan vi ha rømmegrøt m/spekemat, Et annet år koldtbord eller kjøttsuppe. Kaker og dessert etterpå. I år blir det vel ikke noe, skal reise til svigers og "feire", og der bruker de ikke å ha noe mat etter toget. Stusselig syns jeg. Så en får vel bare spise seg opp på pølser(æsj) når en har gått i tog.
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Kjøttsuppe med baguetter til. (og pølse med brød til dem som heller vil ha det (og til minste som søler så forferdelig med suppe ...). Også et realt kakebord etterpå!
TøffiTrynet☠ Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Etter toget drar vi til et grendahus som ligger litt utenfor sentrum av bygda vår. Der blir det servert sodd og rømmegrøt, og det er salg av is, pølser, brus, kaffe og kaker. Det er leker for barna og skravling for oss voksne. Vi kommer til å være der til ungene er utslitt og stappmett, og så er det hjem og i seng! Deilig å slippe å stelle i stand noe mat den dagen.. Til frokost blir det vel varme rundstykker med noe godt pålegg tenker jeg.
Ugl@ Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Spørs hvor vi er, men synes det er ok med mat som ikke krever så mye den dagen, så da er bacalao en favoritt mens vi har pølser og brød til kresne barn i bakhånd. Har det vært nydelig vær og god temperatur så har vi grillet.
Libido- Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Vi går altid ut å spiser på 17. =) Har tre bursdager som skal feires i slutten av mai, da pleier jeg alltid å lage mat til familie og venner, så synes det er godt å slippe den 17. =)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. mai 2010 #11 Skrevet 7. mai 2010 Vi griller hos svigers stort sett =)
Misti Skrevet 7. mai 2010 #12 Skrevet 7. mai 2010 Vi griller alltid sammen med mamma og pappa hjemme hos dem
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #13 Skrevet 7. mai 2010 Laks med fersk asparges og sandefjordsmør om vi ikke skal noe spes og har god tid på ettermiddagen. Spekemat og/eller koldtbord. Ofte blir det brunsj med venner og familie, alle har med litt forskjellig.
BlåBlå Skrevet 7. mai 2010 #14 Skrevet 7. mai 2010 Vi har stor frokost med masse godt, og rømmegrøt og spekemat seinere på dagen.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 7. mai 2010 #15 Skrevet 7. mai 2010 Vi pleier å grille så lenge været er bra Ellers er jeg neimen ikke helt sikker på hva vi skal ha, om det blir shitvær
camilla^ Skrevet 7. mai 2010 #16 Skrevet 7. mai 2010 Vi har lapskaus, det er 17mai mat for meg. Er vant til å bo i ett hus der vi flyr ut og inn av døra hele dagen, så da må vi ha noe mat som vi bare varmer opp. Derfor lages lapskaus dagen før, spiser vi den ikke har vi det en annen dag eller fryser den. Det blir gjerne litt pølser på skolen, eller noe annet om vi får lyst på. Min mann bryr seg ikke stort om maten denne dagen, han våkner alltid med feil bein den dagen så da passer lapskaus bra også. Ungene elsker det, så da er det også ett enkelt valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå