Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har begynnt å gi grøt på kvelden (til babyer uneder 6 mnd), ammer dere først eller gir dere grøt først? Ei venninne sa at jeg alltid måtte amme først og så grøt etterpå. Men jeg synes det er så tungvint da gutten min blir så trøtt når han får pupp- er da kjipt å "vekke" han igjen for å gi ha grøt... Har prøvd å begynne tidligere, men da er han så våken at han ikke vil sove- og da ender det med at han må få mat igjen for å få sove... han er 5 1/2 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e gir flaske først da. me morsmelk ca i halv 7,7tia. så får han grøt etterpå ca i halv 8 tia. så legg e han i senga der han sovne av seg selv og søv til neste morgen i rundt 6 tia.han e 5,5 mnd

e vel ikke så bra å få grøt på brystvortene.

Skrevet

Hehe..sorry, men nå måtte jeg le... "e vel ikke så bra å få grøt på brystvortene" :)

Jeg har alltid pleid å amme før grøt. Dvs om morgenen ammet jeg alltid på senga da han våknet, deretter morgenstell og så grøt. Så da ble det jo litt tid mellom amming og grøt likevel.

På kveld ammet jeg først, hvis han ville ha. Etterhvert ble det til at jeg ammet på ettermiddag, deretter grøt til kveldsmat og så amming igjen før han skulle legge seg.

Men du må kanskje bare prøve deg fram hva som passer best for babyen din. Er nok ikke noe galt i å amme etter grøt. Regner med babyen får i seg nok mm i løpet av dagen likevel, så om det blir litt mindre melk etter grøt fordi den er mett, så går det nok bra likevel :)

Skrevet

Jeg startet med grøt etter 4 mnd, nå er han 5,5 mnd. Ammer først fordi jeg ønsker at han skal få mest mulig mm siden han fortsatt er så liten. Jeg ammer før grøt og igjen før han skal sove, noen ganger er det bare en time mellom, men han vil fortsatt ha pupp fordi han er trøtt. Syns ikke det gjør noe... Ammer 6-8 ggr på dagtid, intet mellom 19-07.

Skrevet

Takk for svar:-) Jeg også ammer to ganger relativt tett på kvelden- kanskje jeg skal begynne å gi han grøt etter den første gangen da også bare melk rett før sengetid.

Skrevet

Her får snuppa grøt først og pupp etterpå. Men det er fordi jeg ønsker og redusere på ammingen (av personlige grunner).

Så her gir vi grøt kl.18 og så er det kveldsstell og litt kos. Så pupp i halv syv tiden :) Hun er nettopp fylt 6mnd :D

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg ammer etter grøt. Gutten min er ikke særlig stor tilhenger av fast føde, og må være ganske sulten for at jeg skal få i han noe særlig mat. Hvis han får pupp først er det bare å glemme å gi grøt, hehe. Men han drikker mye melk etter grøten da, så da er det ok.

Gjest Kira06
Skrevet

De første ukene jeg ga grøt, så ga jeg på morgenen og da ammet jeg først for å opprettholde produksjonen. Men når jeg så at det gikk greit med magen, begynte jeg å gi grøt på kvelden. Da fikk hun grøt kl 1730, så slappet hun av på fanget vårt eller i vippestolen til kl 1800. Så var det kveldsstell, og pupp rett før hun la seg kl 1830. Dette gjør vi fortsatt, og hun er snart 8 mnd og spiser tre måltider fast føde per dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...