gotchi87 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Noen som vet noe om dette... Jeg går på AAP og vi planlegger altså et nytt barn. Hvordan blir det med pengene? Mister jeg de? Kan de bare ta fra meg pengene sånn bare fordi et nytt barn er på vei?
Guttemamma75 Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Aap gir nå opptjening til foreldrepenger.. Dvs at du vil motta aap mens du er gravid og gå over på foreldrepenger 3 uker før termin på lik linje med de som jobber, går på dagpenger/sykepenger eller svangerskapspenger..
gakkeliten Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Det stemmer! Jeg gikk fra attføring og over til AAP nå - og damen på nav kunne med et smil om munnen fortelle meg at AAP gir rett på foreldrepenge (noe attføring og rehabiliteringspenger ikke gjorde) Du må imidlertidig hatt AAP i 6 måneder før de trer i kraft - som ellers ved annet arbeid som gir krav på foreldrepenger.
så gla' Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Vil foreldrepengene utgjøre like mye som AAP? Eller hvordan er regnestykket?
nurkeklar88 Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Ja en får jo ikke i pose og sekk- det er jo enten eller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå