Indigo 08-10-13 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Endelig sover gutten vår lenger enn til kl. 05/05:30. Løsningen var å kutte ned på dagsoving i barnehagen. Nå får han kun sove 2 timer. Hvis han får bestemme selv kan han godt sove 3 1/2 time på formiddagsluren. Jeg har aldri ville kutte ned på formiddagsluren. I permisjonstiden var det vanvittig godt med 3 timer "fri" midt på dagen. Etter barnehagestart har jeg syntes "synd" på han og tenkt at han trenger en lang lur siden han er i barnehagen fra 0725 til 1600. En lang arbeidsdag med andre ord.. Men nå var vi så sliten av at han ALDRI sov lenger enn til maks 05:30. Og bestemte oss for å kutte ned dagsoving til maks 2 timer. Nå sover gutten vår til 06/07. Herlighet for en luksus å bli vekket av vekkerklokka for en gangs skyld og ikke av ungen:) Krysser fingrene for at det varer!!!!
Varm melk med honning Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Der minte du meg på at jeg skal huske å si det i bhg, max to timer, begynner å bli lei av å våkne fem halv seks!
-trollemor- Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Hvor gammel er småen din? Min er 20 mnd og sover ulikt. Gjerne 2-3 timer. Kommer inn til oss om kveldene, dette er vel fast. Men merker det er mer krål i hverdagen når hun sover mer i bhg. I helgene sover hun gjerne bare 0,5-1,5 time. Da sover hun gjerne hele natten. Kanskje det er på tide vi og ber bhg om å kutte ned på sovingen på dagen.
Indigo 08-10-13 Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2010 Gutten er 18 mnd. Og vekkes uten unntak etter 2 timer i bhg, også hjemme i helgene. (Fra ca. 11 til 13). Dvs. at han aldri våkner av seg selv før.. Som nevnt sover han gjerne 3 timer og mer om han selv får bestemme, i alle fall på ukedagene. Fortsatt sover han lengre om morgenen, så tror å kutte ned på dagsoving er løsningen for oss.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Her er tassen nå 12 mnd, og har ikke sovet mer enn 2 timer på dagtid fordelt på 2 lurer på flere mnd nå. Og sover til ca 07-7.30 hver morgen. Så jeg er helt enig i at å sove mer enn to timer på dagtid nok kan gå utover nattesøvnen når barna blir såpass gamle Så bra dere får sovet godt om natta
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Tror vi må begynne å regulere dette vi også. Vår gutt sov veldig lite, max 1 time, på dagen frem til han var ca 10 mnd. Da begynte det å ta seg opp og nå sover han 2 timer først på dagen og 1 time senere på dagen. Han er 12 mnd og har begynt å våkne i 5-6-tiden nesten hver morgen. Så lengter tilbake til den tiden det var 07 og noen ganger til og med 7.30!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå