Gå til innhold

Noen som har noen forslag til "dyr"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille her i huset er veldig glad i dyr, og ønsker seg svært et dyr.

Verken mannen eller jeg er spesiellt begeistret for dyr.

Hundehår over hele linja, kattekloring og biting hadde tatt livet av meg på en helg.

Ikke for det at vi ikke synes dyr er kjempesøte, men den jobben, kattekloring, hår overalt etc. etc. frister aldeles ikke.

Er det noe "dyr" vi evt. kan anskaffe oss med tiden som ikke biter eller klorer, he he. Noe annet enn en gullfisk?

Tenkte kanskje litt på hamster, men de biter vel? he he..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marsvin :-)

noe mere barnevennlig dyr tror jeg ikke du finner, og det er så skjønne...

og ikke all verdens arbeid heller, det er bare kos å stelle de.

jeg har hatt noen, og jeg savner de, men nå har jeg katter,og synes ikke jeg kan sette meg til med flere dyr....

Skrevet

og for å svare deg...hehe...

hamster kan bite, og om jeg ikke tar feil,så er det nattdyr, og sover om dagen.....

ellers er stell og vedlikehold nesten det samme som marsvin.

Skrevet

Biter ikke marsvin så mye som hamster tror du??

Hva spiser slike dyr da?

Tusen takk for svar.

Skrevet

Marsvin biter ikke... Har hatt og de er kjempe søte. Ligner igrunn på kaniner. De trenger kos og stell, av mat spiser de høy/grass, grønnsaker og for man får kjøpt på butikken/kaninfor, må ha tilgang på rentvann, og flis i buret sitt.

Blir litt søl av flisen og høyet.. må støvsuges ofte.. det er det negative.. Men jobb må man regne med når det gjelder alle dyr.

Skrevet

Så nydelig da:o))

Regner med at det blir jobb da, men lufteturer flere ganger daglig og påta seg noe "oppdragerrolle" har vi ikke tid til.

Kan de gå rundt i huset og sånn, eller gjemmer de seg under alt som er da? Hvor hadde dere buret da?

Tusen takk for svar.

Skrevet

Jeg hadde buret på et bord. Egentig ville jeg anbefalt to stk. De er flokkdyr, og jeg innbiller meg de blir ensomme.. men de fleste har vel bare en. Min var veldig sky, kjøpte den av noen, så vet jo ikke om det var en grunn til at den var sånn. Likte godt å krabbe inn i klær etc.. nektet å gå på gulvet..hehe... Men de pleier ikke å være sånn. Kjempe myke og gode. :-) Liker å kose.

Skrevet

Åja.. og de kan oppleve at de bæsjer når du har den ute av buret, men det er runde små svarte lorter, og lett å fjerne.... ;-)

Skrevet

Tusen takk for fine svar.. Vi får se om vi kommer til noe enighet her i løpet av helgen.

Marsvin er utrolig søte da:))

Takk igjen!

Skrevet

Jeg ville valgt marsvin! De er sååå søte og det er heller ikke mye arbeid med dem :) Hamster sover jo bare om dagen og lager bråk i hjulet om natta ;)

Skrevet

Pinnedyr? De er jo utrolig kule.

Skrevet

Tja....pinnedyr hverken biter eller klorer, men er ikke så søte og til å kose med akkurat.

Når det gjelder kaniner, hamster, marsvin ol så har alle disse klør og tenner som kan bite, men hvis man hånterer dem og koser med dem fra starten så blir de håndtamme, men viktig at barna lærer seg at dyr ikke er leker også.

Faktisk er katt det enkleste dyret å ha på mange måter, de er tamme så lenge de er vant til folk, robuste og tåler at barn koser med dem. Steller selv selv, går enten ut på toalett eller i kasse inne. Så lenge man enten steriliserer eller kastrerer så trenger man ikke bekymre seg stort for at de stikker så langt heller. De skal ha tørrfor stående og rent vann...ellers greier de seg selv. Kommer for kos når det passer dem, og har man et klorebrett så foretrekker de det framfor møblene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...