Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er veldig redd i det siste har jeg hatt en ekkel følelse om at magen min ikke er stor nok og at kanskje ungen ikke vokser??!!

Jeg er 14 uker på vei i dag. Noen andre som nesten ikke har mage i det hele tatt?

Har en jente i fra før men husker ikke hvordan det var med henne så tidlig om jeg hadde noe mage eller ikke. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro er helt fra meg!!!

Noen som kan hjelpe meg ??

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ibla
Skrevet

Absolutt helt normalt:) Er jo ikke store knøttet der inne enda:) Med nummer 1 og 2 hadde jeg nesten ikke synlig mage før etter ord. ul i uke 18-19. Nå med nummer 3 derimot kom magen tidlig, men ikke før uke 15-16 ca. Alt er sikkert fint:)

Skrevet

Jeg skal til jordmor på mandag og hun skal jo måle magen min, derfor jeg tenker på det. Hva skal hun måle når det ikke er noe der??

Men alt er sikkert bra det er bare jeg som vrenger alt i hodet :) Er veldig flink til det!

Stoler på deg og roer meg ned med tanken på at alt er OK!

Gjest ibla
Skrevet

Min jordmor måler ikke før kontrollen rundt uke 24, men hun kjente etter hvor stor livmoren var med hånden da jeg var der i uke 16. Med trenet hånd kan man kjenne livmoren selvom den ikke synes som mage. Hvis du ligger flatt på ryggen og begynner å kjenne fra skambenet/symfysen og oppover, kan det hende du kan klare å kjenne hva som er livmor og hva som ikke er det. Livmoren er litt hardere enn området rundt. Lykke til hos jordmor, kanskje du får høre hjertelyd, det hjelper på roen:)

Skrevet

Jeg er 16 + 3, og har ganske bra mage allerede....Det er nr. 2, da... Jeg er nesten redd for at folk skal mene at jeg har fått for stor mage, så tidlig!!!

Skrevet

Ikke bekymre deg du!

Jeg er 16 fullgåtte straks, og har ikke noe mage enda! Og dette er min nr. 2..! var hos jordmor på tirsdag og livmoren min er akkurat så stor som den skal være på denne tiden. Bærer bare langt bak. Slik var det sist gang også.

Så slapp av, og stol på at kroppen din fikser dette helt fint. Du har jo klart det en gang før :))

Lykke til hos jordmor :)

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord Nat26 =)

Gleder meg til å høre hjertelyd( hvis hun finner det) og slå meg til ro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...