Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Hvor mye sover barnet ditt i løpet av en dag? Her starter vi dagen mellom 06.00 og 06.30. Men jeg opplever at hun blir veldig fort trøtt igjen etter frokost. (Hun legges rundt 19.00 og sover hele natten igjennom). Nå sovnet hun kl. 09.00, og nå pleier hun å sove i ca. 1 time. I 14.00-tiden er hun som regel helt skutt igjen, og sover da i en halvtime - maks en time. Ingen soving etter 15.00. Når hun da skal legge seg til kvelden, sovner hun som regel veldig fort, og lager ikke en lyd før morgenen etter. Det jeg lurer på nå er om jeg burde prøve å begrense det til kun 1 lur i løpet av dagen? Hun skal begynne i barnehage om fjorten dager, og jeg vet ikke helt hvilke rutiner som er vanlig der ifht. soving. Noen tips til hvordan jeg kan "løse" dette?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 barnehagene tar gjerne hensyn til de rutinene som allerede er. hvis vesla de sover greit om natten syntes jeg du ska fortsette som du gjør. min sover også to lurer enda. og han sover lengre om gangen. etterhver som de smågår over til en lur. pleier gjerne barnahgen å legge dem etter lunsj. ofte da i 11-12 tiden og la dem sove til de våkner med midre foreldrenegir beskjed om max sove tid. hør med barnehagen når gullet starter der.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har ei jente på straks 13 mndr, og hun har akkurat lik rytme som din jente, bortsett fra at hun sover litt lengre lurer enn din (veldig variabelt). Jeg er enig med hun over som sier at du ikke skal stresse med det, det kommer garantert til å løse seg fint i barnehagen. Barnehagen tar gjerne hensyn til barnets soverutiner, ihvertfall gjorde de det med min eldste. Han holdt seg imidlertid lengre våken i bhg, for da skjedde det mer og han begynte ganske raskt å sove en lang lur midt på dagen i stedet for to kortere. Hør med barnehagen du:-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Hei Min ettåring sover nesten likt som din. Fra kl 19.00 til 07.30 Sover igjen fra 10.30 til 11.15 ca og fra 14.30 til 15.00 Skal også begynne i BHG snart og der hviler de visst fra 11.30 og utover, så det jeg har gjort nå er å gå ut å leke osv (aktivisere henne) frem til kler 11.30, så lagt henne i vogna. Første dagene sov hun kun sine 30-45 min som vanlig for første hvil. Så holdt jeg henne våken frem til leggetid kl 19.00 (gikk greit nok) Etter ca 4 dager skjønte hun at hun måtte utnytte den ene hvilen hun fikk ca 11.30 og nå sover hun nesten 2 timer i strekk i vogna. Så nå er BHG rutinene i box her i gården
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå