Gå til innhold

Melk til baby i Tyrkia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 20 mndr og så skal vi til Tyrkia. Min største bekymring er faktisk melk. Hun drikker oppvarmet tine extra lett til vanlig. Noen som vet om det finnes noe tilsvarende i Tyrkia? Eller bør vi prøve å ha med melk? Har hørt at det går an å kjøpe tørrmelk. Noen som vet hvor man kjøper det, og hva det smaker? Skal visst blandes med vann. Har tenkt litt på morsmelkerstatning, men har nødig lyst at hun skal bli "avhengig" av det igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Tyrkia er det vanlig med UHT-pasteurisering av melken, altså slik at den blir holdbar lengere enn norsk fersk-melk. Men på Kipa f. eks finner du fersk-melk, her i Marmaris har vi Kipa, er usikker på hvordan det er i de andre feriebyene her nede. Selv bruker jeg UHT-pasteurisert melk, finnes mange merker, og mange har light. Men så lett som extra lett, tror jeg ikke du finner, går kanskje ann å blande ut med vann?

Hilsen fastboende.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg tror kanskje jeg er mer nærvøs enn nødvendig. Jeg er selv veldig kresen på melk, og har ikke akkurat hatt god erfaring med melk i utlandet tidligere. Men hvis det finnes noe som smaker sånn noenlunde som Tine lettmelk kanskje, så går det nok bra. Får finne et stor supermarked istedenfor disse små lokale. Har du navn på noen merker som smaker ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...