Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Hei. jeg skal melde meg inn i treningssenter idag. Er det for sent å bli fit til sommeren nå? Jeg lurer også på hva de kan hjelpe meg med der. Jeg trenger hjelp til å finne ut hvordan apparatene fungerer. Kan absolutt ingenting. Får jeg noe lett omvisning tror dere? Har ikke råd til personlig trener, men er et treningsopplegg mulig å få? Sorry, jeg har ingen anelse. har aldri trent før. Om hva bør man trene når jeg vil STRAMME OPP og IKKE gå ned i vekt (er slank).
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Hei, Hvor mye veiledning du får, avhenger hvilke senter du melder deg inn i. Jeg har jobbet på 5 ulike senter gjennom de siste 15 år. De har helt ulik oppfølging. På Elixia f.eks. får du 2 ganger personlig trening når du melder deg inn. Hvor skal du melde deg inn? Hilsen instruktør
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 De fleste sentrene gir treningsveiledning uten at det koster noe. Da får du hjelp til å finne ut hvordan du bør trene etter de målene du har og den formen du er i og de viser deg de øvelsene/apparatene de anbefaler. Spør før du melder deg inn hva de tilbyr på senteret du vurderer før du melder deg inn og hvis du har flere sentere og velge mellom der du bor, så velger du det hvor prisen og tilbudet tilsammen er det beste:-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Takk for tips Jeg skal meldig meg inn i Aktiv Trening. Vet du noe om det? Ligger bare et lite stykke unna. Og en fin joggetur dit kan være oppvarming HI
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Og tror dere jeg kan bli form til sommeren?? eller er det for sent? Tenker at jeg kanskje kan klare å trene 2-3 ganger pr. uke..maks 3 ganger (er egentlig en sofasliter).
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Er mye du rekker før sommeren, men spørs utgangspunktet også selvsagt. Er man slank men utrent så kommer man raskt i form, spørs hud osv også. Spørs hvor du trener og hva slags tilbud de har der. Men større senter og kjeder har både personlige trenere og gruppetrening av forskjellig type. Enkelte har egne grupper som har fokus på oppstramming for kvinner. Start nå, tren 3 dager i uken med et program du får en trener til å sette opp for deg. Gjør i tillegg daglige øvelser for mage, rumpe og lår hjemme. Gå gjerne en tur de dagene du ikke er på trening hvis du får det til. Husk at du ikke bør trene mer enn hver annen dag, men at man skal være aktiv de øvrige dagene også, med enkle øvelser uten tung belastning, gjerne gå i lett terreng eller ta en lett løpetur.
The Bad Gal Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Husk at du også kan spørre andre som trener der om hjelp til apparatene, de fleste synes bare det er hyggelig å hjelpe til:-) Det er selvsagt treningssenterets ansvar å hjelpe deg med å komme igang, vise deg rundt osv da, men generelt er folk hyggelige og imøtekommende rundt om, så ikke vær redd for å spørre noen om hjelp. Vi har alle vært nybegynnere en gang! Lykke til med treninga og sommerformen:-) (hilsen gammel gymrotte!)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Hei Du får hjelp til å sette opp et program, bare spør og si hva du ønsker å "trene" mest Jeg har selv alltid trent hele kroppen pga fitness, men konsentrert meg litt ekstra om mage, rompe og lår til sommeren Knebøy og markløft med vekter gir flott rompe og lår Tren det minst 3 ganger i uka, HARDT Gir garantert resultater... Magen trener jeg mye med å ligge flatt på ryggen å bøye armene bak å holde fast i feks en ribbevegg. Løfter så begge beina rett opp. Så skubba treneren min dem ned med fart og jeg holder igjen det jeg orker. sikkert 100 ganger, tungt men bra. Kan gjøres alene og Eller du kan trene magen med ball.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 God mage trening å henge etter armene i feks ribbevegg, eller håndtak og løfte beina opp låra i en 90graders vinkel. Men veldig tung øvelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå