Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 4 mnd som ikke tar smokk, han har fra dag èn bare suttet på hendene sine (og tommelen når han klarer å finne den). Problemet som har oppstått nå er at han blir rød og tørr på hendene der han sutter mest, og i tillegg har han fått eksem-lignende utslett på haken siden han roter med hendene opp i ansiktet hele tiden. Jeg har forsøkt å smøre på litt salve på hendene hans (Purelan, siden jeg vet at den ikke er noe farlig for han å få i seg når han sutter), men er usikker på om dette hjelper. Noen tips til hva jeg ellers kan gjøre? Er litt bekymret for utslettet på haken også, usikker på hva jeg bør gjøre med det.. Har ikke snakket med helsestasjonen ennå, det blir vel neste skritt dersom det ikke bedrer seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme problemet med gutten min. Det jeg gjorde var å smøre på purelan og ta på noen votter når det var på det verste. Da fikk hendene pause et par dager og så var han mye bedre. Etter hvert tror jeg hendene ble vant til all suttingen slik at han ikke ble sår, neste som brystvortene hehe:)

Men gutten min var litt mindre enn 4 mnd (kanskje 2-3) og brukte ikke hendene og fingrene så veldig aktivt. Nå hadde det ikke fungert med votter i hvert fall.

Skrevet

jeg hadde også dette problemet rundt den alderen. Jeg smurte han med decubal på morgnen når jeg hadde han på stellbordet og passet da på at han ikke puttet hendene i munne til det hadde fått tørka skikkelig- tror jeg bare smørte noen få ganger og det hjalp, han sutter fortsatt på hendene, men blir langt i fra så sår nå:-)

Skrevet

Du kan smøre på en krem som heter A-derma Dermalibour. Den er det ikke farlig om han spiser litt av og den er svært egnet til såkalt "smokke utlsett", som du beskriver. Kjøpes på apotek.

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene, skal forsøke og se hva som hjelper :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...