Gå til innhold

Familien er ikke alltid "det beste". Ikke alle barn MÅ vokse opp med hele slekten på fars-morssiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke alle som har et like godt og nært forhold til verken sin egen familie eller svigerfamilien.

Det burde ikke gå utover barnet nei, men lettere sagt enn gjort. Jeg har gode grunner til å unngå visse medlemmer av svigerfamilien..

"la barnet bli kjent med familien sin da!" er typisk BIM-utsagn.

Det er ikke like enkelt for alle, og noen ganger så burde man bare rett og slett ikke "gi etter", selvom det er for barnets skyld.

Men nå, siden jeg har fått barn, så må jeg bare svelge unna alt som heter stolthet og intelligens, og likevel "henge med" slike mennesker, for "barnets del"?

Nei, vet du hva...Jeg er mor til barnet, og jeg vil at barnet skal ha en viss familie rundt seg. Men kommer ALDRI til å undertrykke meg selv, selv på barnets vegne..

Noen ting skal bare ikke forandres på.

Er jeg verdens dårligste mor nå? Som ikke vil la barnet være sammen med enkelte familiemedlemmer på begge sidene av min og sambos familier?

Nei, sletts ikke..

Er jo ikke slik at jeg holder barnet unna folk jeg bare ikke liker, men har gode grunner.

Den sekundære familien er faktisk ikke det viktigste for barnet. Det viktigste er å ha det bra i den primære familien; sammen med mor og far og kanskje søsken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er klart at noen har dårlig inflytelse eller rett og slett gjør ting som enten er farlig/skadelig for barn. og slikt må man som foreldre vurdere.

og svelge stolthet blir feil. barn ser jo at det er noe som ikke stemmer når mor enten ikke liker /takler enkelte mennesker og er det direkte konflikt så er jo ikke dette noe man bør bringe barna inn i.

men som forelder må man også kunne gå inn i seg selv og se på hva som gjør aat en ikke vil la barnet være med enkelte, for noen ganger kan jo det bli littgamle dumme krangler som henger igjen og kansje kan man være så voksen i noen av de situasjonene ogse at nei vet du hva jeg tror at det heller er best for barnet at jeg her svelger litt og oppfører meg.

men klart har man gode grunner så har man gode grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...