Saftsuse 84 Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Har slitt med dette i ca et halvt år. Begynte da jeg gikk ned mye i vekt og la om kostholdet. Er blitt veldig treg i magen og blir fort veldig oppblåst, ser av og til ut som om jeg er gravid... Noen som har hatt samme problem som kan hjelpe meg litt?
Mamma+2 Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har slitt med dette i mange, mange år...men det ble først bedre når jeg fikk beskjed om at jeg ikke tålte gjær...og heller ikke hvetemel og melk,,,, Får jeg i meg vanlig brød så "eser" magen igjen....så det var det som funka å kutte ut her.. Slitsomt ha det slik, så håper du finner noe som fungerer for deg.
It's all about me Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Oppblåst mage av denne typen kalles ofte også Cøliki-mage da det er et veldig vanlig symptom. Kjøp en hjemmetest på apoteket, eller dra til legen din og be om en blodprøve. Men IKKE test ved å kutte ut gluten.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Hvorfor er det farlig å kutte ut gluten?
meg & to små vampyrer Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Jeg er veldig oppblåst med voldsomme smerter ofte. Vi vet ikke hva det er. har vært sånn i snart 15 år. Legen og meg har sammen sjekket ut ulike ting i kosten ved å kutte ut en ting om gangen i en periode. Jeg venter ellers på gastroskopi siden det er 2% sjanse for at det kan være cøliaki sa legen på poliklinikk for fordøyelsessykdommer.. Ingen tips, men sånn om det ikke er noe galt, men bare fordøyelsen som er treg så anbefaler jeg en kombinasjon av fiber, vann, bevegelse og regelmessige måltider.
****TÅRNFRID**** Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Hei Fikk diagnosen cøliaki for 11 år siden. I årene før det så så jeg nesten gravid ut pga. oppblåst mage. Dette ga seg da jeg begynte med glutenfritt kosthold.. Grunnen til at man ikke skal begynne med glutenfri diett før etter testen er jo for at testen skal slå ut riktig. Den mmåler verdier av et spesiellt stoff i blodet som dannes hvis du reagerer på gluten. Det trenger ikke være det du har altså. Ville bare nevne det siden noen andre gjorde det. Jeg raste ned 15 kg på 1,5 mnd da jeg begynte med gl.fritt kosthold.
erteposen + 4 Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 For mye fiber og lite vann? Kullsyrer bør også kuttes ned på om en har treg mage.
****TÅRNFRID**** Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Kunstige søtningsstoffer som finnes i lightbrus og sukkkerfrie pastiller gir også oppblåst mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå