Gå til innhold

Flere som hadde reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og BF flyttet fra hverandre for å se om forholdet var verdt det. Vi har baby på 8 mnd.

søstera mi lurte da på om ho kunne bo hos meg ei lita stund pga familietrøbbel hos romkameraten hennes.

Jeg spurte hvor lenge det ble og jeg fortalte at det kunne ikke bli lenge ettersom jeg og BF kanskje skulle komme sammen igjen. Noe vi gjorde :-)

Men nå bor hun her på tredje mnd, betaler husleie, men har ikke igjen penger til mat. Jeg har prøvd å snakke med henne om penger, men da blir hun snurt. Det virker som det er ikke like greit å handle seg klær.... for mat løper av seg selv fra butikken til kjøleskapet. Hun rydder ikke opp etter seg og når hun ikke er på jobb sitter hun på sofaen her....

Hun er 20 år nå og jeg synes ikke jeg skal leke mor for henne.

Det var en gang vi hadde barnefri, og kom hjem fra fest... vi satte oss for å se på tv, da kom hun hjem med en kar. De satte seg ved spisebordet og satt og så på oss. Plutselig kom det fra søstern: Er ikke dere trøtte nå? Så fortsatte de og se på oss... Jeg er glad i gjester, men akk da følte jeg ille til mote av bli beglodd. Enden på visa var at de reiste igjen.

I natt skulle BF på jobb og kom rett over henne og en annen kar på sofaen. De hadde seg. Når jeg og vesla våknet nå hadde de gått og lagt seg på rommet hennes.

Jeg og BF er ikke 20 år lengre, og jeg er rett og slett lei henne.

Det skal sies at hun og en tidligere kjærest har bodd hos meg før, uten penger til mat og røyk.

Men jeg vet at når jeg skal ta opp dette med henne etterpå blir hun sur og snakker ikke på lenge. Hun skal flytte om en mnd.

What to do? Noen andre som hadde reagert?

Nei takk til forumtroll :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper du sier fra hver gang hun går over streken, for det gjør hun visst ofte. Du har vært tålmodig lenge om hun har fått holde på slik i tre måneder. Lurer på om hun ville vært like tålmodig med deg?

Jeg ville nok for lengst sagt at enten tar hun seg sammen og oppfører seg som et voksent menneske ellers så får hun flytte. Kansjke hun burde fortsette å bo hos mammaen sin i stedet, for jeg undres om hun er moden nok til å bo for seg selv?

Skrevet

Jepp,jeg hadde reagert.Hadde ikke funnet meg i dette...ikkee engang fra min egen søster eller bror.

Syns du har vært kjempetolmodig jeg som har latt henne bo hos dere så lenge.

Er nok litt enig med hun andre...hadde nok anbefalt henne å bo hos mora en stund til,for hun høres ikke veldig moden ut til å bo for seg selv...det skjønner man jo bare av at hun blir sur når du tar opp ting som er et problem...kan ikke oppføre seg sånn når man bor hos noen.

Det er ikke din oppgave å være mor for henne,skal hun bo hos dere får hun bidra mer...handle mat litt innimellom,hjelpe til i huset.

Tror nok også at jeg ville sagt,så lenge du skal bo under vårt tak,som vi betaler for...så får du holde deg til våres regler....jeg hadde heller ikke satt veldig pris på om mine søsken hadde kommet drassende med den ene fyren etter den andre hjem til oss og våres 8 mnd gamle baby..

Nei,oppfører hun seg som en liten jente..blir hun snakket til som en liten jente...hun får se å bli voksen...hvis hun vil bli snakket til som en voksen

Skrevet

Klart jeg hadde reagert!

Hvis hun skal bo der kun en måned til, ville jeg ikke ha laget noe nummer ut av noe som kan forsure forholdet en god stund. Men hvis det er fare for at hun blir boende lengre, må du nesten gi beskjed om hvilke kjøreregler som gjelder hos deg.

Jeg hadde mest sannsynlig kastet henne ut på dagen og bedt henne flytte hjem til foreldrene våre. ;o)

Lykke til!

Skrevet

Hadde nok, etter så lang tid og så mange "feilsteg" fra hennes side, ikke brydd meg om dersom hun blir sur og snurt. Det går alltids over.

Hun respekterer tydligvis ikke dere og deres hjem, så ut med henne!

Skjønner det er veldig vanskelig, men dersom hun er en virkelig venn, og takknemlig for at dere åpnet døra for henne, burde hun ikke reagere med sinne!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar alle sammen :-)

Jeg følte meg ganske rådløs her, men det var godt å få mange svar på dette

Tusen takk :-)

Hun har bodd hos mor før, forrige sommer ruinerte hun nesten mor med urgifter på bil og div. Så jeg kan ikke sende henne dit igjen. Mor er så dumsnill ama :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...