Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i min 14 uke og er alt sykmeldt pga kvalme, svimmelhet og utmatelse. Men den siste uka har jeg får skikkelig vondt i ryggen, halebenet og flere steder i bekkenet. Lurer jo på om det kan være bekkenløsning da. Har legetime den 19 mai. Bør jeg ringe lege før det eller går det ann å vente? Er vel ikke så mye man får gjort på ei uke uansett ( eller? ) går jo bare hjemme og døser.

Dette er mitt første barn så vet så lite om sånn =o)

Håper noen kan men enn meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal ta en tlf til legen jeg.... Ta vare på deg selv! :) Lykke til!

Skrevet

Hvis det er bekkenløsning, noe det høres ut som, så kan uasnett ikke legen gjøre så mye, og du må antagelig vente en liten stund før du får behandling...

Men det finnes jo en del andre, greie tips som hjelper:

- massasje av nederste del av ryggen/korsryggen - få noen til å massere deg med sirkelbevegelser :)

- stå og gå rett, pass på at du ikke blir stående på "skeive". Også viktig når du sitter!

- hvis du ligger på sida - ha noe mellom beina - også dette for å rette opp bekkenet

- ikke anstreng deg for mye med lange turer e.l.

- ikke bare bli liggende heller, det kan gjøre vondt verre fordi du da i tillegg "stivner"...

Alt dette har hjulpet mye for meg! :) (2. gans)

Tror nok du kan vente rolig på din legetime... :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar. Sambo har alt blitt satt i sving på massasje delen og sofaputene er nå i senga.

Tror jeg skal holde ut til 19 mai. Bare godt å høre fra noen som har vært igjenom det =o)

Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...