Gå til innhold

Jeg har fått så inn i helvete mye kviser på ryggen! Hva gjør man med sånt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jo ikke gå i pene kjoler eller topper i sommer, kvisene er vonde og røde og pipler frem over hele ryggen. Og i ansiktet også. Er i slutten av 20-årene, og har ikke væer plaget med kviser i tenårene, så hvorfor kommer de nå?

Æsj!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonelle endringer?

Kostholdsendringer?

Gå til en hudlege/spesialist. De kan pirke ut gørra.

Skrevet

Æsj, så ekkel du er!

Skrevet

1. Ta deg turen til en hudpleiesalong, parfymeri eller lignende (ikke h&m eller dagligvarebutikken altså), spør om råd, kjøp med deg en god peelingkrem og noe til å skrubbe med, for eks. en skrubbehanske.

2. Ta typen me deg i dusjen og få han til å skrubbe deg godt på ryggen, i sirkelbevegelser. "Varm opp" huden godt med varmt vann først.

3. Smør ryggen så inn med bodylotion etterpå. (Dette er for å unngå at huden tørker ut, og automatisk prøver å beskytte seg selv ved å produsere mer talg, talg=kviser).

Vurder å bytte balsam. Jeg fikk sykt med kviser på øvre del av ryggen og i nakken av en balsam, uansett hvor godt jeg spylte den bort. Den trenge ikke mer en de få minuttene i dusjen til å tette igjen alle porer og lage kviser.

Lykke til!

Skrevet

Solarium skal funke, ta litt solarium og smør godt med fuktighetskrem. :-)

Skrevet

Sier som hun over her. Kutt ut balsamen! Bruker jeg feil balsam, får jeg kviser på hele ryggen! Har aldri kviser på ryggen utenom.

Skrevet

Skift ofte på senga. :)

Skrevet

skrubb!

og kanskje det går an å bruke Basiron?

Skrevet

Åh, det har jeg ikke tenkt over. Men jeg har ingen fast balsam, kjøper bare det som står tilgjengelig i dagligvaren jeg... Kanskje prøve uten balsam en stund da=)

Og til dere over:

Type har jeg ikke, så ingen som kan skribbe meg på ryggen desverre.

Og ekkel er jeg kanskje, jeg synes jo det er temmelig ekkelt selv, og nettopp derfor spør jeg om råd for å bli kvitt det. Desverre for meg er ikke min kropp så perfekt laget som din åpenbart er.

Skrevet

IKKE TA SOL, det tørker ut de kvisene du har ja. Men det gjør huden din tørr, da produserer huden mer talg og du får dermed mer kviser !

Bad i grønnsåpe, skrubb ryggen din og smør med en fuktighetskrem beregnet på blandingshud (en krem som fukter men ikke er for fet).

Evt endre kosthold.

Jeg får mye kviser på ryggen når jeg er gravid.

Skrevet

fikk det da jeg var gravid...:)

Skrevet

Basiron fra apoteket fungerte supert på meg hvertfall :-)

Skrevet

Basiron funker som f, men obs obs, det bleker klær/sengetøy osv, så sov på en håndduk i gamle sengeklær med basiron på ryggen noen netter, så skal du se det blir bedre! :)

Skrevet

tull og tøys med de rådene du har fått hittil. Hvis du virkelig plages av disse kvisene og de er store, vonde og røde og det i tillegg tar tid før de forsvinner(?), så drar du til Jon Langeland i Oslo(om du bor i nærheten). Du får roaccutan og kvisene blit borte permanent. Han er grei med å skrive ut resept hvis man først har fått kvisene i voksen alder. Jeg har gått på disse i kun 2 mnd og begynner faktisk å bli helt fin:) Kuren går over 6 mnd. IKKE tro på all skremselspropaganda du hører, det stemmer ikke. Roaccutan er til sammenligning mindre farlig enn p-piller.

Så saken er klar: KOm deg til HUDSPESIALIST så fort som mulig så du slipper å ødelegge huden og selvtilliten din.

Skrevet

Drikk masse vann!

Skrevet

Jeg glemte å nevne at det er mulig at du må gå på en tetralysal kur før du får prøve roaccutan. Antibiotika stopper ofte betennelsen men som oftest kommer det tilbake etter endt kur. Jeg gikk på denne i 2 mnd og det hadde ingen effekt, fikk da utskrevet roaccutan på dagen. Håper du bor slik at du kan komme deg til Jon. Han er fantastisk flink med det han driver med. Ikke nøl med å ta kontakt, ingen skal behøve å ha det sånn når det finnes hjelp å få:) Lykke til:)

Hilsen Anonym 19:25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...