ano`num *17.03.10* Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 5uker gammel baby. Fikk hissige, små, røde prikker for et par uker siden. Først i ansiktet, så i hodebunn og en stund etterpå også på brystet. Først lignet de på bittesmå kviser, med noe gult i. Men nå minner det mer om allergisk utslett eller atopisk eksem. Kan de få det så tidlig? Det kommer og går. Kan forsvinne helt (er bare den usynlige/hudfargene hardheten som er igjen) det er veldig tørt og varrierer i omfang. Vi har mye av denne typen i familien vår. Har aldri vært borte i det typiske nyfødtutslettet, ingen av mine to hadde det. Bare hørt og lest om det. Er det så likt? Eller bør vi tenke i andre baner nå/snart? Skal på 6ukers kontroll på mandag, ei uke før tiden. Men med min flaks så er det vell borte akkurat den dagen
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Jeg fikk beskjed på helsestasjonen om at utslettet kunne komme og gå og det gjorde det med vesla. Men ene nevøen min har atopisk eksem og det var et stort problem allerede da han var på 6-ukerskontrollen .... men det var ikke noe som kom å gikk, det var heller intenst :-(
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Så utrolig rart, minstegutten min har også noe som minner veldig mye om dette. Han hadde nyfødtutslett rett etter fødselen, men jeg synes ikke dette ser ut som helt det samme. Nyfødtutslettet var små gule prikker med litt rødt rundt som liksom flyttet seg rundt på kroppen. En her og en der. Det utslettet han har nå kom først som små kviser i ansiktet og på halsen, noen få, og nå har han fullt av bittesmå røde, utstående prikker. De kom først i ansiktet, og spredde seg til hodebunnen, akkurat som på din. Sa det til sambo igår, at det ligner ganske mye på det atopiske eksemet storebror har hatt, bare i mye mildere grad her. Er ikke særlig hissig, og man ser det best i sterkt lys. Kan jo kanskje bety at det er noe nyfødte ofte har siden begge våre har det, hvis ikke kan det jo være atopi som vises allerede nå.. Vi får spørre på 6ukerskontrollene hvis de fremdeles har det da, min virker hvertfall ikke noe plaget av det foreløpig..
lille sprelle Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Hadde det fra ca det tidpunktet og et par-tre mnd. Det gikk over av seg selv.
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2010 Pia her er antagelig bare mildt plaget av eksem. Eller, Hun varrierer mellom atopisk eksem og allergiutslett som diagnose hver gang vi er på kontroll på sykehuset.... Skal på 6ukers kontroll alt på mandag, så får høre med de da ja. (Enda han knapt er 5uker da) Satser på at det bare er noe nyfødte kan få. Denne karen skal være frisk altså!
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Hehe, ja! Denne gangen skal vi ha noen friskuser! Du får fortelle meg hva de sier på mandag da! Går alt greit ellers? Hvordan er det med lille snuppelupp?
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2010 Her er ting ganske bad for tiden :/ Er nok en ganske kraftig nedtur nå. At det er pollensesong hjelper ikke noe på det heller. Stakkars lille, store gullet mitt er helt elendig om dagene. Med hovne ledd, allergi og astmaplager. Gleder meg til neste time på sykehuset. Føler det er slik hver gang! At jeg gleder meg til vi skal inn igjen altså. Har alltid hundreogørten nye spm, og det har dukket opp nye plager for hver en gang. Om dagene så er det å få dusje luksus. Tenkte over det en dag og det går faktisk lett 4-5dager mellom hver gang. Ikke rart jeg føler meg helt.... I tillegg til mangel på søvn og et hus som bokstavelig talt ikke får sitt stell på noen måte. Kurvene for skittentøy er fulle (lurer på hvordan bunnen så ut!), sofaen er full av rene og skapene våre er tomme. Mat i skapene føler jeg at vi aldri har heller; det er alltid noe som mangler de gangene vi gjør et forsøk på å lage noe. Middag, hva var det? Vi blir vell snart meldt til barnevernet for dårlig behandlig av eldste som kommer litt "bort" opp i det hele. Vi sukker hver gang det dukker opp lapper fra både skole og fritidsaktiviteter med gjøremål. 17.mai gruer jeg meg bare til i år! Samme med alle avslutningene som krever både det ene og det andre av alle. Det skulle vært to av oss som er foreldre til kronisk syke barn! Hvertfall i perioder. Hvor den ene parten kan leve det "normale" liv med arbeid, fritidsaktiviteter, følge opp andre søsken, trene og ikke minst ta en dusj!
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Åå, om det er noen trøst, så kjenner jeg meg igjen! Her er det akkurat likedan! Det rene tøyet kommer sjeldent inn i skapene før det blir brukt på nytt, bunnen av skittentøyskurven er ikke-eksisterende, og dusj? Hehe, hva har man kluter til? Så leit å høre at jenta di ikke har det bra for tiden! Håper alltid av hele mitt hjerte at du skal komme med gladnyheter. Merker jeg blir ordentlig lei meg når hun ikke har det bra, selv om jeg egentlig ikke kjenner dere! Dere er så tøffe, og dere er kjempeflinke foreldre! Det er jeg hundre prosent sikker på! Det viktigste er ikke å ha et plettfritt hjem, men å ha foreldre som bryr seg! Husk det! (Det er så lett å si det til andre, ikke sant, selv om man ikke klarer å tenke sånn når det gjelder en selv!) Å kunne klone meg selv er noe jeg ofte drømmer om, ja!
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2010 Det eneste fornuftige formålet med kloning må være noe ala dette ja Hvordan går det med dere nå da? Leste for et par dager siden, eller noe sant, at dere også har en skikkelig nedtur. Er det på bedringens vei nå?
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Hehe, ja, en egen klone bare til husarbeid hadde vært noe. Tjo, her går det greit. Godgutten har vært skikkelig dårlig i 1,5 uke ca.. Veldig vondt i magen, oppkast, feber, til tider diaré.. Har ikke vært seg selv i det hele tatt. Han var i mye bedre form igjen igår, så håper han er på bedringens vei. Var på sykehuset igår, tok røntgen blant annet, men de sier ikke så mye mer enn at han har et tregt tarmsystem.. Får bare se fremover.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article572757.ece Les nummer 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå