Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Gutten min på 1 1/2 år er skikkelig pratsom og hver gang vi er på butikken eller ut noen andre plasse blant folk, så sier han HEI HEI til absolutt alle han ser og går forbi oss. (Han er nå høffelig, da....) Så bruker han og stoppe de, for og slå av en skikkelig prat også! (dog ganske så uforståelig ennå, men han skravler i ett!) Bare en tur på butikken så har jo han slått av en prat med ti stykker, liksom. Alle de han har snakket med (hehe) synes jo det er moro, og snakker tilbake og smiler - og jeg står på siden av og ler litt lett og smiler tilbake. Men det er litt "flaut" også. (Er jo også såklart stolt over barnet, og synes det er moro at han får oppmerksomhet, men..) Hadde dere latt barnet bare fortsett med å prate med alle de ser? Eller hvordan hadde dere gjort det?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 La ungen prate i vei. Det er bare koselig :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Hehehehe samme her:-p Men bare la ungen prate i vei. Må innrømme at det er litt flaut. Men ungen er sosial og det er det beste for han i framtiden;-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Gud, han høres plagsom ut! Skikkelig irriterende med fremmede unger som babler og babler uten at foreldrene prøver å avlede dem. Alle andre synes ikke at ungen din er like søt som du synes, vet du. De svarer nok mest fordi de føler at de "må".
Frk&vesla Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Gå og legg deg da, 00:21! Du trenger no absolutt ikke å svare ungene som prater til deg, hvis du missliker det så sterkt! La no ungen få prate ivei. Datra mi gjør også det. Merker fort hvem som er interissert i å prate tilbake, og ikke! De aller fleste synes det bare er morsomt!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Gå og legg deg selv du! Hun spør etter meninger, har jeg da ikke lov til å svare, bare fordi jeg ikke nødvendigvis svarer akkurat det du vil høre? Hvis du er så nærtagende så er det kanskje like greit å holde seg unna et diskusjonsforum?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 00-21 - forumtroll. Hehe, det er bra det er flere med pratsomme barn:)) Er jo veldig stas, og jeg kjenner jeg blir stolt som mamma - men likevell ikke helt enkelt og vite hva de andre mener om det Men, som du sier 00.26, så merker man fort om hvem som liker det eller ikke, ja Da lar jeg mini få fortsette og prate med folk på butikken, jeg
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Forumtroll fordi jeg synes det er irriterende med fremmede unger som på død og liv skal skravle med folk på butikken o.l? Du sier jo selv at du er usikker på hva folk mener om det!?!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 Bare søtt det, og du som synes det er irriterende.. han er jo bare en smårolling på 1 1/2 år da:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Ja, men jeg persolig ser ikke problemet med at barnet skravler med andre - men, det er jo takket være slike som deg, man ikke vet helt om det er greit eller ikke. Kan jeg spørre deg om hvorfor du synes det er irriterende om et lite barn kommer og snakker med deg? Lurer fortsatt på om du har barn eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 Ja, jeg sier ikke at det er noe vondt i en unge på 1 1/2 år, jeg er bare brutalt ærlig og sier at jeg synes det er forbanna irriterende....! Verden går vel ikke under for HI fordi jeg svarer ærlig? Ungen hennes lukker nok ikke kakehullet av den grunn..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 Ja, jeg har barn selv. Grunnen til at JEG synes det er irriterende, er at når jeg er f.eks på butikken (som er det eksempelet jeg ser for meg fordi det oftest er i den situasjonen jeg opplever det selv), er at når jeg er handler så er jeg mest opptatt av å finne det jeg skal ha, og så komme meg ut derfra. Jeg har nok å gjøre, og går ikke i butikken for å sosialisere. Er helt OK å si hei og hallo til andres unger, og selvsagt svarer jeg dem, men for å være helt ærlig så synes jeg det er irriterende med de ungene som ikke nøyer seg med å si hei, men skal stille 20 spørsmål (og gjentar helt til du svarer), og gjerne også fortelle om alt de har gjort i barnehagen i dag....og moren står og gliser og synes det er SÅ søtt. Kall meg kjip, men jeg synes rett og slett at det er irriterende!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 Ok Kan forstå det dersom det er et barn på 4-5-6 år som kommer og spørre om alle slagst mulige rare spørsmål, og ble stående og skrattet lenge. Da hadde jeg nok reagert selv, og syntes at foreldrene kunne ha hentet barne vekk. Men du får si i fra dersom du møter et jablete barn på 1 1/2 år og en smilende mor på siden av, da ;-)
Lemonia Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 Gutten min på 17 mnd er også sånn og jeg lar ham bare gjøre det. De aller fleste reagerer positivt, smiler og prater tilbake. Det er jo ganske lett å se de få som ikke liker det, de gjerne overser det eller kommer med et litt skjevt smil mens du ser at de ikke riktig vet hva de skal gjøre, og da kan man jo bare leie ungen vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå