Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #26 Skrevet 7. mai 2010 OMG, hvis jeg skulle sagt til foreldrene min at de ikke får lenger se lillemann fordi han er redd for dem, da hadde de jo blitt helt knust. Det går ikke ann.. Unger går gjennom uttallige faser, dette går over!! Som alle andre faser de er gjennom.... hallo liksom....!!!!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 7. mai 2010 #27 Skrevet 7. mai 2010 ok var det jeg trodde men siden svaret ditt lå med inrykk på mitt svar ble jeg usikker.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #28 Skrevet 7. mai 2010 Man lærer ikke barna sine å takle redsel ved å unngå situasjoner der barnet blir redd. Man er der sammen med barnet sitt, sier, jeg ser du er redd, mamma er her og det er ikke farlig. Man lærer ikke barnet sitt å takle sinne ved å forby sinne, unngå situasjoner der sinne kan oppstå. Man står ved siden av som en vegg full av harmoni og sier, jeg ser du er sint, det er greit. Vi kan prate om det etterpå når du har roet deg ned. Man lærer ikke sine barn livets lekse ved å beskytte dem mot livet. Og før kverulantene fyrer løs, alt med måte er en annen ting man må lære seg her i livet!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #29 Skrevet 7. mai 2010 anonym 08:57 et godt svar som jeg er 100% enig med deg i. man skal jobbe med og møte det vanskelige sammen med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå