Gå til innhold

Har barn med ko-ko-ko mann, hjelp meg !! ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eks-mann som jeg kaller ko-ko-ko mann, til venner og bekjente på jobb og slikt, men nå har det gått fra vettet for han !

Vi har en datter på 7 år sammen, og har hatt et normalt samvær med 50/50.. Men nå når den lille jenta kom til meg for noen dager har jeg kun fått helt gale formeninger om ko-ko-ko mannen !!

Min lille jente hadde slått seg kraftig i hode etter å ha falt ned fra en huske eller noe, og skolen hadde ringt kokoko mannen og foreslått at han skulle komme å hente jenta mi på skolen og da få henne til lege, men det droppet han ut å når hun kom hjem luktet det alkohol av han, sa hun...

Hun har kommet med store blåmerker på armene og fortalt meg at han har slått henne og tar henne hardt i armen om hun ikke gjør det han sier..

Hun hadde hatt en gloseprøve på skolen i 5 ord eller noe, hvor hun hadde fått alle riktige, og hun hadde kommet hjem og vært så glad og spurt om hun kunne få noe dessert siden hun hadde hvert så flink - da ble hun tilbudt Øl..

Altså, han har aldri hvert noe særlig på drikke når jeg bodde med han - men nå er bare alt på trynet og hva bør jeg egentlig gjøre? Jeg vil den lille jenta mi det aller beste !

Stor hjelpesløs klem fra engstlig mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. barneværnet

2. familievernkontoret

3. advokat

Kontakt alle 3. Denne manne bør ikke ha samvær uten tilsyn. Han virker og være uegnet som far.

Skrevet

Går det an å snakke med ham, type bli enig om at det er best at han er sammen med datteren deres hjemme hos deg eller under tilsyn hos hans foreldre for eksempel?

En venninnes eks gikk fra forstanden, bokstavelig talt, og de ble enige seg i mellom om at samvære skulle skje hjemme hos hans foreldre. Det fungerer veldig bra. Foreldrene hans tar jobben med barnet og han stikker ut når han ikke orker å leke pappa lengre.

Skrevet

23:50, det er da ikke sånn det skal være! Hvis pappaen ikke gidder å ta seg av barnet når han har samvær, kan barnet like godt bli hjemme. 50/50 ordning hadde i hvert fall vært uaktuelt for mitt vedkommende.

Skrevet

Jeg har forsøkt å snakke med han MANGE ganger, men han glir bare unna og sier at jeg ikke har kommet over han, og at jeg bare er ute etter å lage bråk... Grr.....

Farmor er død, og farfar er nesten 80 og har hatt etpar hjerneslag, så det er dessverre ikke noe alternativ å få hjelp fra de.

Hvordan får man samvær under tilsyn? Ko-ko-ko mannen kommer aldri til å gå med på det frivillig - han skal vise at han er far, i tillegg til at jeg mistenker at han er redd for dette med barnebidrag.

Ikke uten grunn at han har fått tilnavnet "ko-ko-ko-mannen", altså.... :-(

Skrevet

Luraste du gjør her er da å ta kontakt med barnevernet og få hjelp til å få foreldreretten. Datteren min var 1 år og kom heim med veldig vondt å ene handa si og da eg oppsøkte faren og spurte hav som hadde skjedd sa han at hun hadde ramlet. Etter hvert blei datteren min meir og meir redd faren sin og til slutt gråt hun hysterisk hver gang han kom på besøk. Eg klarte å ta han på fersken en gang medan han skulle til å slå til hun og eg heiv han ut og kontakta politi og barnevern.

Nå har eg full foreldrerett og datteren min har blomstra opp og blitt en trygg herleg lita tulle på snart 3 år :) Hun er fortsatt veldig skeptisk til menn, spesiellt dei som hever stemma og hun hadde mareritt lenge etterpå, men etter kort tid var hun meir glad og fornøyd enn nokon gang. Hun har ikkje hatt kontakt med pappaen sin på nokon måte på 1 år og eg håper hun slepper det nokon gang.

Når omsorgspersoner som skal vere trygge og stabile, brått blir utrygge og ustabile er det best om barnet slepper å måtte ha kontakt med den personer frem til han/hun har fått hjelp til å bli betre.

Lykke til med dette og eg håper du tar riktig avgjørelse for datteren din. La hun nekte å møte faren sin om hun vil og respekter det for hva er vel viktigare enne at hun blir trudd og at hun har det trygt og stabilt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...