Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Jeg er ny her , bare vært her noen uker etter anbefaling fra ei venninne, men begynner å lure på enkelte av brukerne her inne. Dere er jo late , sløve redde for alt mulig, bare denne debatten om å ta med ett barn på 3 mnd i en konfirmasjon skal være ett problem. Dere kan jo ikke ha fått med dere mye om det å ha barn. Har selv 5 barn mellom 2 og 13 år, og de har vært med overalt, har ikke vært enkelt alltid men å snakke om at barn på under året er stress og ett problem er jo tragisk. Barn blir mer og mer krevende jo eldre de blir så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 og fordi du synes det er toppers å ha med barna overalt, skal selvsagt alle andre og synes det samme! ære være deg for 5 fødsler og barn, det er en bragd i seg selv og jeg ser opp til slike kvinner. kunne ikke gjort det selv! MEN det gir deg ikke enerett på å vite hvordan alle andre har det av den grunn
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Det er sikkert mange nyklekte mammaer her. Første gangen man sitter der med en liten baby er man naiv og tror at alt blir så mye greiere bare ungen blir litt større ... så blir ungen større og så lærer man, hi hi.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 det er ikke lett å være førstegangs mamma, husker eg satt en hel dag i sofaen og ammet,fikk ikke i meg at eller kom meg ut på tur,var så stresset og sliten:) nå har eg 3 små barn og det er virkelig travelt når alle de skal ut:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Helt enig!!! Jeg rister ofte på hodet når jeg leser innlegg her. Vi har 7 barn tilsammen (noen litt til og fra men dog) og vi er vant med å ha med barn der vi er. Livet kan ikke stoppe opp av den grunn.
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Jeg vet. Jeg husker også hvor grusomt stressende jeg syntes en liten baby var ... enda han sov ni timer sammenhengende og stort sett var blid som en sol bare han fikk lurene sine til de faste tidene, he he. Også ble jeg grinete når venninner med eldre barn (og gjerne et par flere enn meg) påstod at jeg var en smule bortskjemt
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 HI her. Jeg har aldri påstått dette var lett, men jeg var nå en gang førstegangsfødende jeg og. Det er bare det at nå man er førstegangsfødende (hvertfall av de jeg kjenner) så spør man andre som har vært i situasjonen før som venninner og lign gjerne lenge før man føder hvordan de gjør ting i praksis. Snakke heller ikke om de som har fødselpsykoser eller lign. Men det virker ikke som det er så mange av de som er her inne, men min mening er nå uansett så må man ta det ansvaret det er . Man kan ikke mure seg inne å unngå, bryllup, konfirmasjoner etc bare fordi man har barn. Nei man gjør det beste ut av det. Hadde man snakket om en 2-3 viltre 3-5 åringer så hadde jeg hatt forståelse for det men ikke små babyer under året.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 JEG gjør slik og slik og ALLE andre som ikke gjør slik er bare så teite så jeg kan sette nesa i været. Se ned på folk for at de finner situasjoner stressfulle, bare fordi dere selv ikke ser det på samme måte? Og sitter dere med manualen på hva "åleve " betyr for hver og enkelt? For enkelte lever jeg helt sikkert ikke, for min del koser jeg meg gløgg i hjel med tilværelsen min, hva er viktig tro? Hvis HI ikke ønsker å ta med babyen og ikke ønsker å ha barnevakt, så må da det helt og holdent opp til henne. HI gjør det du føler er riktig for deg, INGEN andre har noe med det - det er ditt liv. Barnet ditt vil ikke ta skade av å være med, men det tar ikke skade av at dere bare drar på kaffen heller!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 herregud det var feil diskusjon ,det siste der, går sånn med flere vinduer oppe på engang og trøtt i trynet 23:56 her...legger seg nå...
alvefrøken Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 jeg synes endel folk her er meget intolerante og rimelig frekke! Folk er forskjellige, og det må en respektere. Det er LOV å bry seg om barna sine, og det er LOV å være sliten, det er LOV å mene forskjellige ting, men HELT UNØDVENDIG å være frekk. Synes damen som ikke ville ta med babyen i konfirmasjon fikk mange ufortjente frekke svar.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 Alle kan være slitne og trøtte enten man nettopp har født eller man har flere barn. Min mening er allikevel, det er egoistisk å ikke ville gå i barnedåper o.l Bare fordi man har barn, det er faktisk endel av det å ha barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå