Gå til innhold

Kan jeg gå alene første dagen i barnehagen? Barnet mitt blir så trett av alle intrykkene så jeg vet ikke om jeg orker å ha det med.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere de reagerer på at jeg kommer alene? Evt at mannen min går alene? Det er jo midt i sovetiden til barnet og jeg vet ikke om jeg orker at barnet blir så trett av alle inntrykkene.

Barnet er ca 1 år gammelt og jeg ser for mag at alle skal bli kjent med barnet mitt og det sliter oss helt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, morsomt :o)

Skrevet

hi hi.... nei, det stresset syns jeg virkelig ikke du skal utsette hverken deg selv eller barnet for! ;-)

Skrevet

Jeg synes du skal gå i barnehagen fram til barnet fyller 3, i mellomtiden kan pappaen være hjemme med det.

Skrevet

Hæ??? Er det snakk om barnehagetilvenning? Og du kommer UTEN barnet?

Tror du må forklare litt bakgrunnshistorie her....

Eller et tulleinnlegg?

Skrevet

Nei det må du aldri finne på å gjøre. Dette kan utsette deg og barnet ditt for traumatisk stress. Hold deg hjemme :-)

Skrevet

LOL

Seriøst???

Ehm, er det du eller barnet som skal begynne i barnehagen?

Skrevet

kjære deg, 23.16, klarer du ikke å lese ironien her???

dette er et innlegg som gjør narr av alle andre innlegg om at det ikke går an å hamed seg babyer på noe som helst!!

Og jeg syns det er genialt ;-)

Skrevet

seriøst! skjønner dere ikke at det er tull liksom??

Skrevet

Ha ha ha, genialt :-) Tror nok det er best barnet blir hjemme ja, eventuelt kan pappa og barnet sitte utenfor i bilen. Husk babycall, og ikke la noen se barnet!!!

Skrevet

Hvis man skal trolle, bør man være trollete nok til å greie det;-)

Skrevet

Ser ikke helt ironien i å sammenligne barnehagestart med bryllup. Hvis ikke vi forstår ironien er det du, HI, som har feilen, fikk ikke til det hva:/

Skrevet

Dette er vel ett hint fra HI til visse andre innlegg her.

Men morsomt spør du meg :-)

Skrevet

Nei hjelp pappan kan vel ikke ha ansvaret så tidlig, du burde nok bli hjemme selv og..... :-)

Skrevet

det er dere som er dumme! jeg tok den med en gang jeg HI, MORSOMT!!

Skrevet

Wow. De av dere som ikke forsto ironien her er faktisk imponerende tette i pappen. Slitsomt med folk man må forklare spøker til, ass...

Skrevet

En av hovedreglene og grunnreglene i tekstanalyse er at hvis mottakerne ikke forstår er det avsender som ikke har fått frem budskapet. Ergo; HI bør skjepe seg;)

Skrevet

Til dere som har problemer med hva HI prøver å formidle

Les her :

Ironi er et bevisst uttrykk for flertydighet, for eksempel ved at man sier én ting, men mener noe annet, ofte det motsatte. Ironi kan uttrykkes både i skrift og i tale, og kan oppleves som en uskyldig spøk, men også som spottende hån.

Ironi er en form for uttrykk hvor en underforstått mening er skjult eller motsier utrykkets bokstavelige mening. Ironi forutsetter at mottakeren forstår at tingene ikke er hva de sies at de er eller hva de synes å være. Ironi er en form for innforstått manglende forbindelse mellom de faktiske ordene og den underliggende mening.

Skrevet

Herregud. Trodde det var vanlig jeg! Jeg gjorde iallefall det med begge barna mine. Barna satt i bilen og sov, med faren sin. Sotete ruter, vel og merke!!

Skrevet

nå var det vel flere av oss som forstod budskapet da, så kanskje det faktisk er du som har litt tungt for det??

Skrevet

Neppe. De som skjønte det er nok HI som svarer på eget innlegg.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Stress er IKKE bra for det lille barnet deres! Dere bør absolutt la poden være hjemme, kanskje kan dere få til en ordning hvor du og far bytter på å gå i barnehagen og å være hjemme med barnet? Når det er midt i sovetiden attpåtil bør dere finne en løsning, det er jo en påkjenning når alle de andre barna kommer for å si hei til deres barn!

Skrevet

Litt barnehage tilvenning synes jeg må til! Så hva om du og far bytter på å dra for dere selv de første to månedene, så bytter dere på å ta med ungen i barnehagen, sånn ca annen hver dag etter der? Men for all del; Husk å fotfølge barnet da. Ungen kan ikke bli utenfor synsvinkelen deres! Og når det kommer til soving, så kan dere jo ta med ungen ut, og trille den i nærmeste skog. Så er dere sikker på at ingen forstyrrer den!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Man må vente minst fem måneder med å ta barnet med i barnehagen! Barnet har fordel av å høre foreldrene snakke om barnehagen i god tid før det selv drar dit, det er med på å gjøre overgangen lettere. To måneder er ikke nok tid! Smart tips å trille til nærmeste skog da!!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Forresten er det lurt å bruke en sånn sele med bånd på barnet, sånn at man har full kontroll. Da kan man ikke miste barnet av syne, og hvis det skulle skje noe skummelt (som at et av de andre barna prøver å ta på poden etc.), er det bare å rykke i båndet, så fjerner man barnet fra den farlige situasjonen. Søsteren min brukte en sånn når datteren hennes begynte i barnehagen og det fungerte supert! Barnehagen er en skummel plass, man kan aldri være trygg nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...