Gå til innhold

Mistet i SA/MA, hvor lang tid tok det å bli gravid igjen?:)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!:)

Jeg lurer på hvor lang tid det tok før dere ble gravid etter en SA/MA?

Mistet nylig i SA uke 6 og var jo ikke særlig langt på vei, men var veldig etterlengtet! :( Livredd for at det skal være noe gale med meg som forårsaket dette! Har ingen barn fra før så jeg er ikke så klok på dette området, men kjenner jeg er er ganske utolmodig og ønsker å bli gravid igjen så fort som mulig:S Har skjønt det slik at man bør vente en syklus eller to, men fikk ikke noe beskjed om dette da jeg var hos legen.

Hvordan fant dere ut når dere hadde eggløsning?:) Regnet dere 1. dag av blødning i SA som første dag i mens, eller brukte dere EL-tester?

Håper på svar fra noen i samme/lignende "båt" :)

Jente 23, drammen :)

Fortsetter under...

Hei,

eg fekk ein mens og så gravid i neste syklus. Mista i veke 12. Fekk mensen 27 dagar etter første dag i SA og tempa deretter for å vere sikker på at eg hadde eggløysing. Tok aldri graviditetstest, tempen holdt seg stabilt høg. Fornekta vel stort sett graviditeten inntil UL veke 11 då vi fekk sjå at det var to der inne. Bonusbarn...

Hei. Trist å høre at det gikk galt for deg.

Jeg har hatt en MA og en SA. MA en hadde jeg i januar 2008.Ble da gravid igjen i mai og fikk ei flott jente i februar 2009. Opplevde så en SA i oktober 2009 og ble denne gangen gravid igjen i mars og er nå 8+1. Så det tok ikke så veldig lang tid noen av gangene. Kroppen er jo full av " gravidehormoner" lenge etter en abort og da er det visst lettere for et nytt egg å feste seg.

SA en blir ikke regnet som mens. Du må nok dessverre smøre deg med tålmodighet og vente på første mens etter det for å kunne regne ut el. Men du har jo en el før første mens også så sjansen er jo til stede for at du blir gravid da.

Det gikk over 7 uker fra min SA til første mens, så syklusen er ikke alltid i rute rett etter noe slikt.

Jeg fikk heller ikke råd om å vente med å prøve. Legen sa begge gangene at kroppen blir gravid når den er klar for det...

Ønsker deg masse lykke til.

• 2 uker senere...

Hei, første gang jeg ble gravid var mai 2008 og da hadde jeg en SA etter bare 5-6 uker. Etter det ble jeg gravid igjen august samme år. Nok en gang skulle det ikke bli noe av dette, så tredje gang jeg ble gravid var november 2008. I februar 2009 ble det oppdaget at det var en MA.

Etter det har jeg ikke blitt gravid før nå. Er imellom 6 og 7 uker.

Poenget er, man må aldri gi opp håpet. Som du ser så har det variert veldig med hvor lang tid vi har brukt på å få meg gravid, uten noen særlig forandringer i sexlivet.

Jeg trodde også at det var meg det var noe galt med, men når embryoet dør etter bare noen uker, så er det faktisk en feilutvikling. Og det er ikke noe man kan gjøre med det. Det er bare sånt som skjer, men det er svært sjelden det skjer to ganger på rad, var iallfall det legen min så til meg.

Tro meg, jeg kjenner til følelsen av å sitte å være redd og usikker. Lykke til videre! :)

• 2 uker senere...

Annonse

Vi mistet i uke 8 i slutten av desember - og gikk veldig kjapt å bli gravid igjen.. fikk ultralydtermin 26 september - så jeg fikk ikke mens i mellomtiden - men dette er jo veldig forskjellig - har venninner som har gått opp til ett år etter de mistet - og de har mange unger nå - så er nok ikke deg det er noe galt med :) lykke til videre :)

I beg av mai var vi 6 uker på vei da vi opplevde SA og det var en stor nedtur. Vi ønsket å bli gravid fortest mulig. Jeg fant ut at "stress gravid" fungerte dårlig. Etter at vi tok det rolig gikk det mye bedre..ble gravid i slutten av april og er nå 6 uker på vei..:-) Men vi er selvfølgelig kjempe nervøse for at det samme skal skje igjen.:-(

Men vi håper at egget kan klore seg fast og forbli der å spire..:-)

Lykke til og håper dere får det til..:-)

Hei,

Trist at du mista men det er visst ganske normalt og miste når man er så kort så det er sikkert ikke deg det er noe i veien med.

Selv hadde jeg en dødfødsel i uke 21 ( ikke vanlig at det skjer..). Dette skjedde i november og i januar var jeg gravid igjen, tross at jeg gikk på p-piller!

Man er visst ofte ganske så fruktbar rett etter en abort/fødsel har jeg hørt.

Har du sex annenhver dag eller noe så tenker jeg det ikke er lenge til neste spire sitter :)

Hadde en SA i beg. av mai, da var jeg 6 uker. Ble umiddelbart gravid igjen og er nå 5+3 :)

Jeg benyttet EL tester rundt den tiden jeg trodde kunne være tid for EL.

Hadde positiv EL 17. mai, hoppet rundt i høyet dagene i forveien + selve EL-dagen :)

Håper denne sitter hele veien, har hatt to småblødninger denne uken så er spendt på om den sitter enda.

Jeg hadde en MA i uke 8+3 og dette fikk vi vite 9.November 2007 og fant ut nå 7.Juni 2010 at jeg var gravid igjen.. Så her har det tatt LAAAAAAAAAAAAANG tid kan man si...

Nå er jeg i uke 5+1 så jeg håper og krysser alt jeg har på kroppen for at dette skal gå bra.

Skal på tili UL 30.Juni som jeg både gruer å gleder meg til.

Takk for svar dere!:) Lenge siden jeg har vært her inne nå, prøver å la vær å tenke for mye på graviditet så da er det lurt å holde seg unna:P

Jeg har hatt en mens siden SA'en no. Har den siste dagen hatt mye eggløsningsslim, så jeg satser på at eggløsning kommer hvert øyeblikk. Håper så inderlig det klaffer denne måneden og at spiren klorer seg fast!! Jeg har skjønt det slik at det er mange som blir raskt gravide og noen bruker veldig lang tid etter SA. Får håpe jeg tilhører de som det går kjapt med. Etter jeg mistet har jeg blitt enda mer babysyk!! Har ingen tester i hus, verken el-tester eller GT. Satser på at dette stresser meg ned litt. hehe.. får håpe at jeg får en positiv test i hånden 28.juni (antatt ikm)!

Masse lykke til jenter! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...