Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 er 1 år gammel og får ikke tak i noen som kan passe h*n, bor langt unna familie. Står i info arket om ul at man ikke bør ta med barn, men tror dere at det går greit?
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Må man så må man. Jeg kjenner noen som måtte en gang. Ta med en liten trille som barnet kan sitte i og noen bestikkelser som varer gjennom undersøkelsen så går det vel bra.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Får du en ettåring til å sitte stille mens du tar UL da? det tar jo noen minutter.. Min ettåring hadde vært helt uaktuell å ta med seg i allefall!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Vi hadde med vår på to Gikk kjempefint! Men så var vi to og da..
Miss Foster Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Jeg hadde med mine to gutter på hhv 3 og 4. Det gikk kjempebra - de var veldig interesserte i å se det som skjedde.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Det er jo en grunn til at det står på infoarket at du IKKE skal ta med deg barn... Jeg hadde ikke gjort det når de spesifikt sier at du ikke skal ha barn med (og det får jo alle som skal på 18 ukers kontroll info om...). Undersøkelsen skal dreie seg om barnet som er på veg og deg.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 HI her! Mannen skal selvfølgelig være med da, han har gledet seg og vil ikke gå glipp av ultralyden. Barnet er rolig av seg, men kan jo sikkert ta med ''bestikkelser'' i tilfelle
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Årsaken til at man ikke skal ha med søsken er rett og slett at det finens en sjanse for at man ved UL får en negativ beskjed (at barnet er døt, misdannet, har store sykdommer/skader el.l.) Da skal det bare være voksne til stede. Så det er rett og slett ikke OK å ta med andre barn. Ingen pappa i nærheten?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Herregud så mange skrivefeil, skal gå å legge meg:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Det ANBEFALES å ikke ta med barn, det er ingen streng regel om at man absolutt IKKE har lov! Så bare ta med barnet viss du ikke har noen til å være barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 Må man så må man, men jeg synes man skal gjøre sitt ytterste for å finne pass. UL er ikke en kosestund, det er en medisinsk undersøkelse. Det er ikke et sted for et barn hvis foreldrene får vite at barnet i magen har sykdom eller skader eller i verste fall er dødt, dette kan skje og skjer med mange hvert eneste år. Da bør man ha ro til å seg selv og tankene sine og ikke måtte ta seg av et barn i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Man _har_ jo barnevakt, når faren er med. Strengt tatt er det kun du og magen som må være til stede v en ultralyd. Har vært mange tråder her om dette, og det har vært tilfeller hvor jordmor har bedt far gå ut med barnet hvis det har vært samme situasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 Siden mannen skal være med, så kan han passe barnet og som andre sier ta med bestikkelser =) Skjønner godt at mannen vil være med, er jo et stort øyeblikk for han også =)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 Klart du kan ta med, er jo ikke noe problem om mannen din er med Min lege syns bare det var koselig han
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 Ville du tatt med barnet på CT-undersøkelse av magen? MR? Gynekologisk undersøkelse? UL er en medisinsk undersøkelse, ikke familieshow.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 HI her igjen! Fikk avtalt med en venninne for et par uker siden at hun skulle passe barnet, men ringte meg i går og sa at hun hadde fått spysyken, så det er ingen andre som kan passe barnet på så kort varsel. Vil ikke at barnet skal bli smittet heller. Var også på en ultralyd i uke 14 og da så alt perfekt ut, pluss at jeg kjenner mye liv hver dag nå, så er jo en stor sjanse for at alt er i orden da, men det kan jo selvfølgelig sikkert være noe som kan ha blitt oversett.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #17 Skrevet 6. mai 2010 Det går jo greit, det er bare det at de små kan bli utålmodig, så dere bør se an ungen da. Men har dere ikke noen til å passe, så er det ikke slik at det er farlig å ta med ungen på ultralyd.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #18 Skrevet 6. mai 2010 Ring og spør! Det gjorde vi! Hadde med ungene på 2 og 5. Oppførte seg eksemplarisk. 2 åringen var med på 2. ul, og jordmora ble helt betatt av han;) Første gang var mannen med, andre gang kun jeg og 2-åringen. Men som sagt, ring og spør, for har hørt om noen som ikke vil ha unger der i det hele tatt! Du kan jo og forklare at du ikke har barnevakt, men hvis det blir krise tar mannen din ungen med på gangen. Og ha med bestikkelser
Cat.68 Skrevet 6. mai 2010 #19 Skrevet 6. mai 2010 Jeg vil ikke anbefale deg å ha med barnet ditt på en slik undersøkelse. Jeg har jo da desverre fått erfare ved en UL at ikke alt var som det skulle og at barnet mest trolig ikke ville være levedyktig utenfor livmor. Hadde også vært på et UL tidligere hvor ting så bra ut.Jeg er sjeleglad for at vi ikke hadde noe barn med oss, Livet raste jo sammen der og da og jeg ville ikke hatt sjans å tatt være på et barn opp i den situasjonen. Hadde vel heller satt traumer i et barn tenker jeg. Men jeg skjønner jo situasjonen din også, må man så må man, eventuelt prøve å få flyttet på timen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #20 Skrevet 6. mai 2010 Ærlig talt, hva er det med "vennligst ikke ta med barn til undersøkelsen" du ikke forstår? Hvorfor tror du de skriver dette? Tror du det er fordi at de EGENTLIG mener at det er greit, men så tør de ikke å si det??
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #21 Skrevet 6. mai 2010 Da hadde jeg vært tilbøyelig til å la mannen være med barnet og dra alene. Så kan man jo alltids bestille en privat moro-ul en dag det går å få barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #22 Skrevet 7. mai 2010 jeg har også denne brosjyren og det står ikke ''vennligst ikke ta med barn til undersøkelsen'', det står at ''det anbefales ikke å ta med barn''... det betyr ikke at man ikke har lov å ha med barn, det er kun en anbefaling... hadde med sønnen min selv på ett år da jeg var på ultralyd, samboer var med å passet sønnen vår, det gikk helt fint det... tror uansett ikke at et barn på bare et år skjønner så mye av en sånn undersøkelse likevell...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #23 Skrevet 7. mai 2010 Det er ikke bare pga evt. negative funn man ikke BØR ta med barn, men det handler også litt om arbeidsro. Små barn kan ofte bli urolige, og dersom mor da ligger på undersøkelsesbenken, er det hele i gang med forstyrrelser, forsinkelser osv. Men det er ikke forbudt å være idiot i dette landet - og det at du har vært så ubetenktsom at du har dratt med barn på en slik undersøkelse, betyr ikke at alle andre skal trosse anbefalingene som blir gitt.
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #24 Skrevet 7. mai 2010 Er dette sååå vanskelig å løse...? Gå alle tre på ultralyd. Om jenta di blir urolig går far ut med ho. Er det noe galt(som er en av hovedgrunnene til at man ikke skal ha med barna...) er lille jenta for liten til å forstå noe! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #25 Skrevet 7. mai 2010 Dette er jo ikke så komplisert da! Vi måtte på kort varsel ta med gutten på UL, ringte poliklinikken som sa at det var helt greit. Gjør som hælladussan sier så løser det seg sikkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå