alenemed1. ♥ Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Tulla mi er nå snart 9 mnd, hun har aldri tatt smokk før men jeg har jo prøvd i ny og ne.. nå har hun da lært og velte lekekassa selv og oppi der fant hun en smokk.. åååå det var godt tydeligvis.. vil ha smokk hele tiden nå da plutselig.. skikkelig koooooooser seg, skravler, ler og holder på. Innmari rart synes jo jeg da noen fler som har opplevd at de plutselig vil ha smokk så sent??
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Var sån hos oss også, men guttungen var over året før smokken plutselig var interessant. Men siden han hadde klart seg fint så lenge uten (og heller ikke brukte tommelen), prøvde vi å begrense bruken.
Trultemor73 Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Har to barn fra før, som ikke brukte smokken før de var rundt 7-8 måneder. De sluttet når de var rundt 4 år. Nå har jeg en liten tass på 1 måned, som er ganske så flink til å suge på smokken. Så jeg er helt imponert over hvor lett det gikk denne gangen. Får håpe det vedvarer.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Førstemann tok ikke smokken før han var rundt året han! Og det var et stort savn fra vår side, for han hadde et stort sugebehov, og skreik mye på kvelden.. Så denne gangen introduserte vi smokken med det samme frøkna hadde amminga på plass, og hun tar den greit, er 1 mnd gammel.
Babyønske �� Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Her måtte han også bli ett år før han godtok smokken. Etter i herdige forsøk i nesten ett år. Han tok den fra han var nyfødt til ca 6 uker, men så var det slutt. I begynnelsen syns vi det var stas og bare lot han bruke den når han ville, for han ble en engel å legge om kvelden, så vi tok ikke sjansen på at han begynte å nekte igjen. Nå er han imidlertid mer avhengig enn jeg liker :-P, så prøver å bare la han få ha den når han skal sove. Til nød også hvis han er veldig sutrete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå