Gå til innhold

Spm om fødsel og pappaen .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste at kun pappa kunne være med under fødselen , skal føde på A -hus.

Det jeg lurer på er : mannen min prater ikke norsk , han prater veldig liteee engelsk , han prater kun spansk . Han kommer ikke til å skjønne noen ting han når vi er der å folk prater til han .

Vet dere om de tillater å ha en til der som prater norsk som kan oversett for han ?

Noen som har noe erfring med det ??

setter pris på svar , er litt bekymret over dette her .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må jo være rom for forandring her?? Litt spesiell situasjon, så de kan da ikke si nei til det? Ta det opp med lege, jordmor og sykehus. Min mor var med min søster, og da var mannen hennes også der..... Det var ikke Ahus da...

Gjest ibla
Skrevet

Jeg vil tro det er rom for å ha med tolk, men forhøre deg om det i god tid. Vil jo bli stress og uro for både deg og ham hvis han ikke skjønner hva som blir sagt og hva som skjer, så jeg håper A-hus forstår viktigheten av en tolk i dette tilfellet. Lykke til:)

Skrevet

takk for svar .

skal nok spørre jordmor om det på mandag , da skal jeg dit på kontroll .

Håper virkelig det går , tror ikke jeg kommer til å kunne sitte å oversette hele tiden for han . Vil gjerne ha med mamma , så vi får se :D

Skrevet

Hun jeg delte rom med på barsel sist hadde med 4 stk på fødselen.. Barnefaren hadde stukket av...

Tror nok de fleste fødeavd. er åpne for dine ønsker. Ring & hør!

Noen har til og med en egen doula, en fødselshjelper..

:-)

Skrevet

Ta en telefon til føden på ahus og snakk med dem der. De er kjempehyggelige. Forklar hvordan situasjonen deres er og at du ønsker å ha en ekstra med på fødselen for å øke tryggheten for deg og forståelsen for pappan.

Ahus har også avtale med firma som leverer tolk, men er litt usikker på om man har krav på tolk når det ikke er "pasienten" som trenger tolk. Vil vel uansett tro at de på føden vil foretrekke å ha en som kjenner deg der slik at det ikke skal bli en ekstra belastning for deg under fødselen med enda en ukjent på stua.

Lykke til!

Skrevet

Hehe, jeg lurte på det samme. Barnefaren her er portugiser, men prater heldigvis bra engelsk.

Skrevet

Hei, ingenting å bekymre seg over:)) Min søster fødte for ett år siden på A - hus, både mannen hennes og jeg var med. Kvinnen bestemmer hvem hun skal ha med så lenge det ikke mer enn 2 mennesker:) Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...