supersalg Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 jeg virkelig hater å amme offentlig! de siste gangene jeg måte gjøre det fikk jeg styggeblikk fra folk, og langeblikk fra menn, og folk flyttet seg.. jah paret på bordet ved siden av flyttet seg da dama ikke taklet dette. imorgen skal jeg på kafe og jeg vil unngå å amme mens vi er der. jeg syns det er utrolig ubehagelig. hvordan gir dere bebyen mat om dere ikke ammer? huff syns dette er veldig stressende :/ og vanskelig ..
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 jeg hadde pumpet meg og gitt det på flaske om jeg ikke hadde fått ut nok mm hadde jeg blandet inn litt mme på flaska.
supersalg Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2010 ja mere nok melk, men hun nekter å ta flaska :/ ...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Jeh har ikke noe problem med å amme offentlig, men skjønner at ikke alle har det på den måten (likte det ikke til å begynne med jeg heller). Har heller aldri fått noen blikk eller kommentarer. Men nå forsøker jeg å sette meg i et hjørne med ryggen mot der de fleste andre sitter, og er mest mulig diskret. Men litt trening er det ingen som ser noe som heldst av puppen. Ellers kan man jo alltid tilby babyen mat rett før man går slik at den "holder" litt lengre før neste måltid. Evt kan du sette deg på stellerom eller toalettet når babyen skal ha mat.
Gjest eelis+kian Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Legg et tynt skjerf/sjal over skuldra og babyen (så det dekker puppen), eller sett deg på stellerom eller toalett. Amming i offentlighet er pyton! Alle strekker hals og stirrer, og så går de til avisa og klager på damer som bretter ut puppen etterpå. Hva med å snu seg vekk og ikke se på??? Jeg blir småsprø. Man prøver å være diskret, men når folk virkelig går inn for å se puppene, er det klart de får et glimt eller to!
Gjest Kira06 Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jeg tror jeg ville gjort det samme som endel andre her sier, og det er å være så diskret som mulig. Sette seg med ryggen til de fleste på kafeen, og eventuelt bruke et skjerf rundt skulderen og babyen mens du ammer. Jeg har ikke ammet offentlig så ofte, men aldri fått noen stygge blikk. Så det varierer nok sikkert etter hvor man er, og hva slags type mennesker som er rundt deg. Uansett, jeg ville ikke brydd meg så fryktelig mye om det. Tenk heller på hvor naturlig det er. Og hadde jeg fått lange blikk fra menn mens jeg ammet, så tror jeg nesten jeg ville spurt om de hadde lyst til å komme nærmere for å se...haha! Neida, hadde nok ikke turt det:) Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men på Sandvika Storsenter i Bærum har de en egen kafè for oss med barn som heter Babykroken. Fantastisk sted med mat for både store og små. De serverer til og med mme. I tillegg har du stort stellerom og ammekrok. Så hvis du noen gang er i nærheten der, så anbefaler jeg en tur innom for lunsj. Lykke til på kafè i dag, og blås i disse moralistene som gir deg stygge blikk!
mamman til to gutter Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Jeg syns aldri jeg får noen blikk når jeg ammer offentlig, så jeg tror rett og slett du trenger å øve deg på å amme mer diskret. Jeg syns den måten det er lettest å "gjemme meg" på er å ha på meg en singlett og en litt vid topp. Når jeg skal amme tar jeg da singletten ned under puppen og åpner bhen mens jeg fortsatt har toppen hengende over, så legger jeg babyen klar foran puppen før jeg løfter toppen opp så lite jeg kan før jeg "kobler på" babyen. Når han har tak, legger jeg toppen ned på kinnet hans, da er det ingenting som syns i det hele tatt. Når jeg er ferdig med å amme passer jeg på at jeg legger toppen over puppen mens jeg ordner babyen sånn at ikke noe syns da heller. Lufttørking er ikke tingen på kafè... Forslaget om å legge et sjal el over er også et godt tips, men min eldste fikk fullstendig panikk når jeg prøvde det med han (han yngste er så liten at jeg ikke har hatt behov for å prøve enda). Og hvis du ikke vil amme offentlig og babyen ikke tar flaske, så har du egentlig ikke så mange alternativer, da må du holde deg hjemme eller amme rett før du drar og ikke bli borte lengre enn at du er hjemme igjen til neste måltid.
Guttemamma x 3 Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Jeg bruker ammetopper (fra boobs) når jeg er ute og da skal man gå veldig nært inntil oss for å se om jeg ammer eller om babyen bare ligger i armkroken og sover. Har også gjerne et sjal som jeg kan dekke til med. Bruker ikke å få stygge blikk fra noen, tvert imot, hvis jeg sitter alene kommer det ofte gamle damer bort og slår av en prat om hvor hyggelig det er å ha baby. Det at dama ved siden av flyttet seg kan ha mange grunner, (kanskje hun har mistet barn, eller ikke kan få og synes det er vanskelig å se på dere) tror ikke du skal bekymre deg for det.
SagflisiHåret Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Jeg synes du skal drit langt i om folk blir støtt hvis du sitter på en vanlig kafe (finere restauranter tenker jeg det blir annerledes). Babyen tenger mat på samme måte som voksne og tilfeldigvis er det sånn at de spiser pupp. Jeg synes det er sinnsykt barnslig av folk å reagere på at kvinner ammer. Æsj, dumme dumme folk der ute.
supersalg Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2010 paret som flyttet seg, flyttet seg fordi han typen snudde seg i min retning (tror ikke han kikka engang), dama dytta han hardt i armen (sånn hva er det du glor på). uansett ungen min krever at jeg ammer hver 2time! jaja. var på kafe og satt meg i et hjørne med ryggen til alle. var ganske tomt der idag, så gikk bra men merka jeg ble stressa :/ kjipt at det skal være sånn. jeg har ganske mye melk. så etter at ungen har sugd litt må hun slippe puppen (fordi det kommer for melk), og da må jeg holde ammeinnlegget der i 1min, og da kommer det melk ut av fire stråler.. huff huff ungen hyler å vrir seg fordi hun er utålmodig jaja.. skulle ønske de hadde ammerom her hvor vi bor, det hadde vært deilig. da hadde jeg ikke kviet meg for å dra ut.
Kengurine Skrevet 7. mai 2010 #12 Skrevet 7. mai 2010 Jeg går på toalettet om jeg synes det er pes å amme på kafe. Funker fint. Lykke til
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Om det er noen trøst, fikk jeg stygge blikk fordi jeg gav flaske på cafe.... (jeg ammet ikke, og det er jo som å banne i kirka bland småbarnsmødre...) men; ikke bry deg, amm diskret, og nyt cafeturer framover!
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Vil bare si jeg synes det er trist folk reagerer sånn på dette, jeg er selv flaskemamma og det kunne ikke falt meg inn å oppføre meg sånn mot noen som ammer. Men skjønner hvis du synes det er ubehagelig, hva med å legger over et stort skjerf neste gang?
Sistah*G07*J09* Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 jeg har kjøpt ammesjal, funker kjempe fint men det får du jo ikke bestilt og tilsendt til imorgen. Før jeg fikk det, så tok jeg ett stort lett sjal som nødløsning
supersalg Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2010 ungen får totalt angst av ammesjalet :/
MammaTilNydeligsteA Skrevet 12. mai 2010 #17 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har også fått noen stygge blikk, men det prøver bare å tenke at de som glor må være vanvittig lite opplyste folk som ikke har fått med seg at å amme barna sine er anbefalt og det mest naturlige i verden! Jeg er så diskre som mulig (bruker et lett skjerf/sjal over litt av brystet) Babyhodet dekker jo til det brune området, så da skjønner jeg egentlig ikke hva de kan se som er så farlig. Am i vei, prøv og slapp av og tenk at du gir babyen din det beste. Ikke kan du sitte hjemme i stua hver dag heller, så de får bare kose seg med de stygge blikkene sine de som ikke vet bedre, hihi;-)
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 Hat du prøvd å gi flaske når hun er skrubbsulten? Funka ihvertfall her.
Babychris Skrevet 2. juni 2010 #19 Skrevet 2. juni 2010 Jeg ammet min sønn på en cafe i Porsgrunn en gang. Da så jeg en eldre mann som så oss og reiste seg og kom imot oss. Jeg forberedte meg til å få en skikkelig skyllebøtte. Men ble skikkelig overraska da han smilte og sa at han syns det var kjempeflott å se at jeg ga gutten min mat selv om vi var ute. Folk kan overraske. Og nei jeg Flasha ikke puppen. Jeg vil ALDRI sette meg på et toalett for å amme. Hvis noen foreslår det så skal jeg jammen foreslå tilbake at de tar med seg maten sin og setter seg der også. Det fins så utrolig mye ekkel oppførsel blant folk ute. Jeg syns vi heller skal ta tak i hosting og harking uten å holde seg for munnen, kjefting og høylydt sladder og mobilsnakk før en blir forbanna på at barn får mat.
*LillaMeg* Skrevet 2. juni 2010 #20 Skrevet 2. juni 2010 Jeg hater å amme med publikum.. Jeg virkelig hater det, men ungen må jo ha mat, og man kan ikke bure seg inne, og aldri ha besøk eller gå ut.. :s Så min løsning ble ammetopper fra HM.. (singleter med innebygd bh), da kan jeg dra opp genseren og skjule puppen med den, mens singleten dekker magen med strekkmerker.. Hurra for komplekser.. Eller så legger jeg gulpeklut over puppen om jeg har ammebh og en vanlig topp på.. Knottet litt de første gangene, men så ble det bedre.. Hater fortsatt å amme offentlig, men det blir litt og litt bedre for hver gang. Så har jeg alltid med litt pumpet mm og en flaske med mme i tillefelle jeg ikke klarer det.. For er jeg stresset, og babyen sulten går det ikke i det hele tatt. Og da kommer det heller ikke melk.. Men er sjeldent jeg gir flaske, men greit å ha den tryggheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå