Gå til innhold

Får man bekreftelse på at søknaden om bostøtte er innvilget, mottat etc? Eller får man overraskende penger på konto? 3 kjappe spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål 1: Sendte søknaden den 13. april, og tviler vel på at den kom i tide til å få noe for denne mnd. Men jeg burde vel få en bekreftelse på at søknaden er til vurdering?

Spørsmål 2: hvordan endrer man skatteklasse?

Spørsmål 3: Kan jeg ordne det slik at overgangsstønaden er hovedinntekt og lønna er bi-inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Jeg fikk pengen på konto, så vedtaket:)

2: Gå inn på skatteetaten.no, så finner kan du endre skatteklasse der.

3: Aner ikke, sikkert fullt mulig dersom OS utgjør mer enn lønnen vil jeg tro:)

Skrevet

Takk=)

Fant ut hvordan jeg skal endre skatteklasse, men måtte jo ha detaljert oversikt over inntekt hittil i år, for hele året, hvor mye pensjon med trekk, uten trekk, bidrag, osv. Da jeg hadde regnet ut det slettet jeg hele greia, for jeg ble usiker på om det var riktig. Skulle betale 34% skatt i skatteklasse 2? Er det normalt? Trodde jeg kunne betale MINDRE skatt jeg. Hrmf...

Kanskje best å betale 34%, så slipper jeg smell, men... Da blir det trangt gitt!

Skrevet

34% ?!!? Nei, aldri i verden, det stemmer ikke i klasse to.

Jeg skatter 36% "med vilje", da får jeg ca 50 000 tilbake på skatten hvert år. Når jeg får skattekortet i januar ble jeg oppført med et trekk på 9%, og jeg har en inntekt på ca 350 000 i året, men er vel samspill mellom inntekt og lån tenker jeg.

Men 34% kan jeg aldri tenke meg. Ring dem, så er du sikker, med mindre du har "råd" til å spare noen kr i mnd så du får dem igjen på skatten neste år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...